یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

اداره کل نسخه‌های خطی کتابخانه ملی، مجموعه‌های نسخ خطی متنوعي را با توجه به سیاست‌های کلان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در زمينه فراهم‌آوری میراث مکتوب کشور جمع‌آوري كرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، يكي از مجموعه‌هاي فوق‌الذكر مجموعه خاندان مجتهد رفیعی طاری است كه شامل بیش از 90 نسخه خطی ارزشمند، 120 نسخه چاپ سنگی، چندین نسخه چاپ سربی، بیش از 200 قطعه خط ممتاز و 6 آلبوم عکس ایرانی و فرنگی دوره قاجار است.

این نسخه‌های خطی و چاپ سنگی و سربی ارزشمند متعلق به پیش از آغاز جنگ جهانی اول است. چندین تابلو عکس از ناصرالدین شاه و برخی اشخاص و مشاهیر دوره قاجار نیز در این مجموعه‌ها جای گرفته‌اند.

شیخ محمد رفیع طاری نطنزی، معروف به مجتهد رفیعی، عالم، فقیه و عارف و دانشمند از پیشگامان تعلیم و تربیت جدید و بنیانگذار مدارس جدید در عصر مشروطه تحصیلات مقدماتی خویش را در اصفهان و نجف گذراند و از طرف عالم بزرگ آن عصر حاجی میرزا احمد شریف کرمانی اجازه اجتهاد دریافت کرد. 

اداره كل نسخ خطي و كتاب‌هاي نادر سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، با دارا بودن كميته تخصصي خريد نسخ خطي و نفيس، آماده است تا نسبت به خريد نسخ خطي و آثار مكتوب كهن نزد افراد اقدام كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها