سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۹
اثر تازۀ انتشارات امیرکبیر از مجموعه «تاریخ و تمدن کهن ایران»

مدير تحقيقات و توليد انتشارات اميركبير از انتشار كتاب «ايران به رهبري امام خميني(ره)» از مجموعه «تاريخ و تمدن کهن ایران» خبر داد و گفت: این کتاب به بررسي تاريخ ايران از سال 1357 تا 1368 مي‌پردازد.

مهدي ساروخانی، درباره کتاب‌های در دست چاپ انتشارات امیرکبیر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: كتاب «ايران به رهبري امام خميني» جلد دوازدهم از مجموعه «تاریخ و تمدن کهن ایران» است و نگاهی هدفمند به تاریخ ایران دارد و پژوهشگران بسیاری، از منابع معتبر و گاه جدید در تدوین این کتاب‌ها استفاده کرده‌اند. همچنین مهم‌ترین تحولات تاریخی در شکل‌دهی به حیات معاصر ایرانیان در این مجموعه 15 جلدی مورد کندوکاو قرار می‌گیرد که تا کنون پنج جلد آن چاپ شده و مجلدات بعدی آن در راه است. 

مدير تحقيقات و توليد انتشارات اميركبير افزود: كتاب «ايران به رهبري امام خميني» محدوده تاريخي عصر رهبري امام خميني(ره) را از پيروزي انقلاب اسلامي در بهمن 57 تا رحلت ایشان در 14 خرداد سال 68 در برمي‌گيرد. در اين كتاب تلاش شده تحولات اين دوره كه از سويي حساس‌ترين و مهم‌ترين دوره در تاريخ جمهوري اسلامي است به صورت مستند بررسي شود.

وي ادامه داد: در اين دوره دو اتفاق مهم و اثرگذار رخ داد؛ نخست تثبيت نظام جمهوري اسلامي كه به لحاظ اسلامي‌سازي تمامی ساختارهاي كشور، مهم‌ترين مساله نظام به‌شمار می‌آمد، دوم بزرگترين و طولاني‌ترين نبرد مداوم در تاريخ ايران يعني، جنگ تحميلي عراق با ايران كه هشت سال به طول انجاميد.

مدير تحقيقات و توليد انتشارات اميركبير اظهار كرد: تنها موضوعي كه به پیش از بهمن 57 در اين كتاب اختصاص دارد، مساله شوراي انقلاب است زيرا دوره تاسيس اين شورا به ماه‌هاي پاياني حكومت پهلوي مربوط مي‌شد اما فعاليت عمده آن تا زمان تاسيس مجلس شوراي اسلامي در خرداد 1359 بود.

ساروخاني بيان كرد: این كتاب داراي پنج فصل است كه سرفصل‌هاي آن عبارتند از «دولت‌هاي دهه نخست انقلاب»، «تحولات سياسي و روابط خارجي»، «تحولات اقتصادي»، «تحولات فرهنگي» و «تحولات جنگ تحميلي ايران با عراق»

كتاب «ايران به رهبري امام خميني» به كوشش دكتر علي‌اكبر ولايتي و جمعي از پژوهشگران در 743 صفحه و در قطع وزيري به بهاي 40 هزار تومان به زودي از سوي انتشارات اميركبير  روانه بازار كتاب خواهد شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها