سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
رونمایی از کتاب «غزال غزل»  و آثار استاد فرشچیان

مراسم اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) با افتتاح خبرگزاری فرهنگ رضوی و رونمایی از کتاب «غزال غزل» گزیده‌ای از آثار متقدمان و متأخران همراه با آثار استاد فرشچیان که به صورت نفیس منتشر شده است برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نشست خبری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با حضور «سیدجواد جعفری» دبیر جشنواره، «ابوذر ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و «محمود واعظی» مشاور سازمان، امروز (سه‌شنبه چهارم شهریور) در حسنیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

ابراهیمی ترکمان در ابتدای این نشست درباره جشنواره امام رضا(ع) گفت: این کار پربرکت بیش از 12 سال است که پایه‌ریزی شده و 6 سال است که جنبه بین‌المللی پیدا کرده و سازمان فرهنگ و ارتباطات با مشارکت برخی نهادهای بین‌المللی عهده‌دار بخش بین‌الملل جشنواره است.

وی افزود: یکی از اهداف ما این است که جشنواره به صورت بومی در جهان برگزار شود و خوشبختانه امروز در 200 نقطه در 75 کشور دنیا برگزار می‌شود.

وی افزود: در کنار مجموعه‌های فیلم مستند و کوتاه رضوی نرم‌افزار «مهر هشتم» شامل کتاب امام رضا(ع) در اختیار رایزنی‌ها قرار گرفته است.

در بخش دیگری از این نشست، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تشریح برنامه‌های انجام‌گرفته در این سازمان پرداخت و افزود: امسال برای نخستین بار مسابقه خاطره‌نویسی و شعر با موضوع امام رضا(ع) را برگزار کردیم و از کشورهای مالزی، استرالیا و لبنان برگزیدگان شعر داشتیم و در بخش خاطره‌نویسی از چین، مالزی و روسیه سه برگزیده داشتیم.

تولید 216 هزار اثر در جشنواره دوازدهم امام رضا(ع)
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ضمن اشاره به شورای سیاستگذاری جشنواره امام رضا(ع) به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این جشنواره رسالت خود می‌داند که در شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار با موضوع امام رضا(ع) بکوشد، همچنین گسترش فرهنگ رضوی و انتشار آثار مرتبط با این موضوع دیگر رسالت جشنواره امام رضا(ع) است.

جعفری میزان آثار رسیده به جشنواره تا هفته گذشته را بالغ بر 216 هزار اثر عنوان کرد و افزود: 1268 نفر به عنوان برگزیدگان شناخته شده‌اند و از آنها در مراسم ویژه‌ای در سراسر کشور تجلیل می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ادامه داد: مرحله افتتاحیه جشنواره در سالروز میلاد کریمه اهل بیت در قم در ساعت7:30 دقیقه صبح روز ششم شهریور با حضور یکی از مراجع عظام تقلید آغاز می‌شود.

اجرای 85 عنوان برنامه در سراسر کشور در دهه کرامت دنبال می‌شود و اختتامیه جشنواره در جوار بارگاه امام رضا(ع)‌ در ساعت 19:30 روز پانزدهم شهریور برگزار می‌شود و معرفی خادمان نمونه فرهنگ رضوی نیز در این مراسم خواهد بود.

جعفری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه خروجی تولیدات امام رضا(ع) در کجا نمود دارد، اظهار داشت: طراحی هفته‌های فرهنگ رضوی در استان‌ها و نیز ارسال آثار منتخب به خارج کشور از جمله فضاهایی است که خروجی‌های جشنواره در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه جشنواره قرار است خبرگزاری فرهنگ رضوی رونمایی شود و به جمع خبرگزاری‌ها بپیوندد. همچنین کتاب «غزال غزل» گزیده‌ای از آثار متقدمان و متأخران همراه با آثار استاد فرشچیان در چاپ نفیسی منتشر شده که رونمایی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها