دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
اعطای تسهیلات تشویقی برای حضور ناشران دیجیتال در نمایشگاه فناوری اطلاعات

عضو هیات‌مدیره انجمن ناشران دیجیتال ضمن اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، گفت: برای ثبت‌نام کنندگان در این نمایشگاه تسهیلات ویژه‌ای اعم از سیم‌کارت‌های رایگان، شارژکارت‌های حساب یکی از بانک‌ها و... ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) شهرام حاجی‌قربانی، مهم‌ترین ضرورت برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را آشنایی مصرف‌کنندگان محصولات فرهنگی و نرم‌افزاری با محصولات این حوزه دانست و اظهار کرد: ارتباط مستقیم تولیدکنندگان نرم‌افزارها با کاربران باعث می‌شود نیازهای جامعه در حوزه فناوری‌های نوین سنجیده شود و تولیدکنندگان براساس این نیازسنجی بتوانند برنامه‌ریزی بهتری برای آینده داشته باشند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی دستاوردهای جدید، تشویق تولیدکنندگان به عرضه محصولاتی با کیفیت و محتوای بالا و ارتقای سطح اطلاعات کاربران است. 

عضو هیات‌مدیره انجمن ناشران دیجیتال درباره همکاری دولت و بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه افزود: سهم دولت در این نمایشگاه فقط حمایت معنوی است که البته این حمایت به بخش خصوصی کمک می‌کند تا بتواند موانعی را که با آن مواجه است، کاهش دهد و از سر راه بردارد. 

حاجی‌قربانی درباره حضور مردم در این نمایشگاه، گفت: تمهیداتی در این زمینه اندیشیده و تسهیلاتی نیز برای ثبت‌نام کنندگان در نظر گرفته شده است که این تسهیلات شامل سیم‌کارت‌های رایگان ،شارژ کارت‌های حساب یکی از بانک‌ها  و... است. اگر در این زمینه تبلیغات مناسب و اطلاع‌رسانی دقیقی صورت بگیرد می‌توانیم شاهد استقبال بهتری نسبت به دوره قبل از این نمایشگاه باشیم. 

وی درباره تاثیر این نمایشگاه بر نگرش مردم به حوزه فناوری اطلاعات، بیان کرد: به مرور زمان شناخت کاربران از نرم‌افزارها افزایش پیدا کرده است اما هنوز خلاهای زیادی در این حوزه وجود دارد که می‌توان با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی آنها را پُر کرد و سطح فرهنگ استفاده از این کالاها را افزایش داد. 

عضو هیات‌مدیره انجمن ناشران دیجیتال گفت: شرکت‌ها با حضور در این نمایشگاه می‌توانند محصولاتی که زمینه لازم برای تبلیغ آنها وجود نداشته را به مردم معرفی کنند و مخاطبان براساس نیاز خود می‌توانند از این محصولات استفاده کنند. 

استقبال از رویکرد تازه وزارت ارشاد در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال
عبدالرضا نوروزی، رئیس اتحادیه لوح فشرده ایران نیز عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی نخستین وزارتخانه‌ای است که برای کاهش هزینه‌ها و رفع مشکلات، برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال را به بخش خصوصی واگذار کرده است. امیدواریم سایر وزارتخانه‌ها نیز این روند را ادامه دهند.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه در گذشته توسط دولت برگزار می‌شد، گفت: این نمایشگاه در اسفند سال 1392 برای نخستین‌بار توسط بخش خصوصی با پشتوانه اتاق بازرگانی که نماینده بخش خصوصی بود برگزار شد و این دوره نیز با حمایت دولت و پتانسیل بخش خصوصی برگزار می‌شود. 

وی درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تقویت بخش نرم‌افزاری در کشور است. 

رئیس اتحادیه لوح فشرده ایران با اشاره به این‌که در سال گذشته اطلاع‌رسانی دقیقی از این نمایشگاه توسط بخش خصوصی صورت نگرفته بود، اظهار کرد: امسال اطلاع‌رسانی بهتری نسبت به دوره‌های قبل انجام شده است و افراد زیادی ثبت‌نام کرده‌اند و تجربه ثابت کرده است که در روزهای پایانی با حجم بیشتری از ثبت‌نام کنندگان هم روبه‌رو خواهیم شد. 

نوروزی همچنین درباره حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در نمایشگاه پیش‌رو افزود: پیش‌بینی این موضوع فعلا زود است اما هر چه اطلاع‌رسانی دقیق‌تری از طریق دولت و بخش خصوصی انجام شود ما شاهد حضور کارشناسان بیشتری در این دوره خواهیم بود. 

وی با بیان این‌که در همه جای دنیا نمایشگاه‌ها سهم به‌سزایی در معرفی محصول دارند، گفت: برگزاری نمایشگاه راهی برای شناخت متقابل تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و متخصصان از یکدیگر است زیرا افراد زمان زیادی را صرف بازدید از نمایشگاه‌ها می‌کنند و همین موضوع نیز می‌تواند به درک متقابل آنها از فضای کاری و حرفه‌ای همدیگر منجر شود.

دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال 15 تا 18 شهریور ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها