دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
نظارتی بر قیمت مصحف شریف وجود ندارد/ صدور 14 مجوز برای قرآن‌های نفیس‌

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریمِ سازمان دارالقرآن‌الکريم اعلام کرد: از ابتدای سال 1393 تاکنون 14 مجوز برای قرآن‌های نفیس (پنج رنگ به بالا) صادر شده است.

احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن‌الکريم در گفت‌وگو با خبرنگاری خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: از ابتدای سال 1393 تاکنون 14 مجوز برای قرآن‌های نفیس (پنج رنگ ه بالا) صادر شده است.

وی ادامه داد: این 14 مجوز چاپ در مجموع با شمارگان 50 هزار و 500 نسخه منتشر شده‌اند و درخواست برای هر مجوزی (هر نوبت چاپ) از شمارگان یک‌هزار نسخه تا پنج هزار نسخه وجود داشته است.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم افزود: از میان 50 هزار و 500 نسخه قرآن چاپ شده، 14 هزار جلد در قطع رحلی، 26 هزار و 500 جلد در قطع وزیری و 10 هزار جلد در قطع جنبی منتشر شده‌اند.

حاجی‌شریف با اشاره به مشکلات موجود در عرصه چاپ و انتشار مصحف شریف، گفت: متاسفانه به دلیل نبود نظارت از سوی دستگاه‌های مربوطه، شاهد فروش نسخ قرآنی کاملا یک شکل با بهای متفاوت و اغلب سرسام آور مواجه هستیم.

وی  افزود: من بارها به مسوولان فرهنگی نامه ارسال کرده‌ام مبنی بر این‌که نظارت‌های جدی خود را بر این بخش از حوزه نشر و چاپ اِعمال کنند. امیدوارم با نظارت‌های جدی‌تر در آینده نزدیک شاهد این معضل نباشیم که نسخ قرآنی بالاتر از قیمت واقعی، چاپ شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط