جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
نامه سرگشاده نویسندگان بزرگ جهان به موسس و مدیر سایت آمازون

عده‌ای از نویسندگان بزرگ جهان با ارسال نامه‌ای اعتراض آمیز به جف بیزوس – مؤسس ومدیر سایت آمازون- از وی خواستند در دعوای با انتشارات اشت/Hachette نویسندگان و کتاب‌های آن‌ها را «گرو کشی» نکند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) جیمز پترسون، دیوید بالداچی، لی چایلد، آماندا فورمن، جان گریشام، آنیتا شرو، اسکات تورو، آنا اپل باوم، کلیو کاسلر، ریچارد نورث پترسون و سیمون وینچستر، امضا کنندگان این نامه اعتراضی بوده که از بیزوس خواسته‌اند تا تغییر عقیده داده و بدون آسیب رساندن به نویسندگان و بدون مسدود‌سازی فروش کتاب نویسندگان، اختلافات خود را با «اشت» حل و فصل کند.

در بخشی از نامه آمده است: نویسندگان نامه (که برخی با اشت هم کار نمی‌کنند) درخواست دارند تا هیچ کتابی مسدود نشده و سیاست جلوگیری از رساندن کتاب به مشتری توسط آمازون نیز متوقف شود چرا که اگر آمازون هدف‌اش مشتری مداری است، تأخیر در ارسال کتاب و ایجاد زحمت و دردسر برای مشتری با این هدف در تضاد است.

پترسون به نمایندگی از نویسندگان به وال استریت ژورنال گفت این نامه را بیش از یکصد نویسنده امضا کرده‌اند و وی شخصاً پیام‌های حمایت‌آمیز نویسندگانی که اسمشان در نامه نیامده را شخصاً دریافت کرده است.

پترسون در سایت خود همچنین نوشت اگر من جای بیزوس بودم از سازماندهی کردن نویسندگان علیه خودم دچار بیم می‌شدم که این موضوع در درازمدت به ضرر آمازون خواهد شد.

آمازون با فشار به انتشارات چند ملیتی «اشت» که مقر آن در پاریس است، از این انتشارات خواست تا با دادن تخفیف 30 الی 40 درصدی، قیمت نهایی کتاب ارزان به دست مشتری برسد اما اشت حاضر به پذیرش استراتژی ارزان فروشی آمازون نشده است و به همین خاطر آمازون با ارسال بعضاً یک ماهه و یا مسدود سازی ارسال کتاب‌های چاپ اشت از طریق سایت خود به نبرد با این انتشارات پرداخته است و دامنه دعوا بالا گرفته و باعث شده تا نویسندگان این وسط اسیر این دعوا شوند.

نویسندگان و خوانندگان با ارسال ایمیل به مؤسس و مدیر آمازون {jeff@amazon.com} از وی خواسته‌اند تا تغییر عقیده دهد و این در حالی است که مدیران آمازون در تازه‌ترین اظهار نظر گفته‌اند استراتژی جدید فروش به نفع مشتریان است نه به ضرر آنها!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها