چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
«ضرورت تئاتر» و «تاریخ زیبایی» در بازار کتاب هنر

«ضرورت تئاتر» وودراف، «تاریخ زیبایی» تاتاركيه‌ويچ، «نشانه‌شناسی شناختی در حيطه فيلم» باکلند و «مفاهیم بنیادین در تاریخ هنر» نلسن و فیشر، از تازه های کتاب نشر مینوی خرد به چاپ می رسند.

شعبانی، مدیر انتشارات مینوی خرد به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: برنامه کاری انتشارات مینوی خرد در سال 1393، از سوی گروه مشاوران این نشر، بسته شده است. «ضرورت تئاتر» نوشته پاول وودراف با ترجمه بهزاد قادری یکی از این کتاب‌هاست.

وی افزود: وودراف در کتاب «ضرورت تئاتر» با رويكردی تحليلی به بررسی جنبه‌های اجتماعی و فلسفی هنر «تماشا كردن و تماشا شدن» پرداخته است.

شعبانی همچنین اظهار کرد: از دیگر کتاب‌های حوزه فلسفه هنر این نشر می‌توانم به «تاريخ زيبايی» نوشته ولاديسلاو تاتاركيه‌ويچ و ترجمه هادی ربيعی اشاره کنم. این اثر، جلد دوم از مجموعه سه جلدی كتاب معروف و مرجع تاتاركيه‌ويچ است و به بررسی آراء و نظریات مهم درباب زيبايی در قرون وسطی می‌پردازد.


مدیر انتشارات مینوی خرد در ادامه به دیگر برنامه‌های کتابی این نشر اشاره کرد و گفت: «نشانه‌شناسی شناختی در حيطه فيلم» اثر وارن باكلند و ترجمه محمد شهبا، «مفاهيم بنيادی تاريخ هنر» نوشته رابرت. س. نلسن و ريچارد فيشر و ترجمه مشترک محمد نبوی و مهران مهاجر و همچنین «زبان‌شناسی» جين ايچيسن با ترجمه مسعود قاسميان از دیگر کتاب‌هایی است که در سال جدید از سوی مینوی خرد منتشر می‌شوند.

شعبانی در پایان گفت: تجدید چاپ تعدادی از کتاب‌های نشر «مینوی خرد» به بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌رسد. دومین چاپ «راهنمای تفکر نقادانه» نوشته‌ «‌ام. نیل براون» و «استیوارت ‌ام. کیلی» و ترجمه کورش کامیاب یکی از این کتاب‌هاست.

نخستین انتشار «راهنمای تفکر نقادانه» با عنوان فرعی «پرسيدن سوال‌های به جا» نوشته‌ «‌ام. نیل براون» و «استیوارت ‌ام. کیلی» با ترجمه کورش کامیاب، با شمارگان هزار و 100 نسخه، 310 صفحه و بهای 19 هزار تومان، شهریور سال گذشته (1392) از سوی انتشارات مینوی خرد منتشر شده بود.

این کتاب در بیست و ششمین جایزه کتاب فصل در زمستان سال گذشته به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها