چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
تشریح برنامه‌های کمیته انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه کتاب

مدیر کمیته انتخاب غرفه‌های برتر بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برنامه‌های این کمیته را تشریح کرد. به گفته وی جلوه‌های بصری و غرفه‌آرایی اصلی‌ترین معیار این کمیته برای انتخاب غرفه برتر است.

ابوالفضل عربشاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: این کمیته برای نخستین بار تشکیل شده و هم اکنون در حال تدوین شیوه‌نامه‌ای برای انتخاب غرفه‌های برتر در نمایشگاه کتاب امسال هستیم.

وی ادامه داد: در واقع اکنون مهمترین کار برای این کمیته تدوین این شیوه‌نامه و عملیاتی کردن آن است و در نظر داریم تا پیش از شروع نمایشگاه این شیوه‌نامه را به تصویب معاون فرهنگی وزیر ارشاد برسانیم.

وی با اشاره به معیارهای ایجابی و سلبی برای انتخاب غرفه‌های برتر در نمایشگاه کتاب افزود: معیارهای ایجابی بیشتر شامل مسایلی مانند غرفه آرایی، نوع چیدمان و ساختار ظاهری غرفه‌ها می‌شود و در بخش معیارهای سلبی نیز برای ما نمرات منفی که غرفه‌ها کسب می‌کنند، مد نظر است.

مدیر کمیته انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه کتاب امسال در توضیح بیشتر این موضوع اضافه کرد: در این بخش کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران فعالیت می‌کند و بر اساس معیارهای خود نمرات منفی را به غرفه‌ها می‌دهد. همچنین شکایات مردمی نیز می‌تواند منجر به گرفتن امتیاز منفی شود.هر غرفه‌ای که در این باره نمرات منفی کمتری کسب کرده باشد، در انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه امتیاز بیشتری را به دست می‌آورد.

وی با بیان این‌که بر اساس معیارهای ایجابی و سلبی برای غرفه‌ها در بخش‌های مختلف تشکل پرونده می‌شود، گفت: هدف از تاسیس چنین کمیته‌ای ضابطه‌مند شدن معیارها برای انتخاب غرفه‌های برتر در نمایشگاه است و با توجه به این‌که در سال‌های گذشته نیز ممکن بود برخی از اعتراضات در انتخاب غرفه‌ها وجود داشته باشد بر آن هستیم تا این اعتراضات را به حداقل برسانیم.

او یادآور شد: نماینده برخی از کمیته‌های دیگر نمایشگاه کتاب، اعضای داوری این کمیته خواهند بود و علاوه بر آن یک نماینده از اتحادیه تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران و یک نماینده از اتحادیه تعاونی ناشران کشور حضور خواهند داشت.

به گفته عربشاهی، اعضای هیات داوری تا روز نهم نمایشگاه کتاب تشکیل جلسه داده و به غرفه‌های مختلف امتیاز می‌دهند.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: معیار اصلی برای انتخاب غرفه برتر بیشتر جلوه‌های بصری است که غرفه‌ها دارند چرا که برای انتخاب معیارهای دیگر کمیته‌های دیگری در نمایشگاه کتاب وجود دارند و به طور مثال کمیته ناشران داخلی ناشر برتر را انتخاب خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها