دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
جواهری که گل سرسبد سال 92  شد

مدیر انتشارات خرسندی گفت: انتشار مباحث دیات و قصاص کتاب «جواهر الکلام» در شش جلد از بهترین فعالیت‌های این مرکز در سال 92 بوده است.

هادی طالع خرسند در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: امسال انتشارات خرسندی حدود 50 عنوان کتاب جدید و نیز 150 عنوان تجدید چاپ داشته است. 

وی درباره برجسته‌ترین کاری که توسط این مرکز در حوزه کتاب انجام شد، گفت: انتشار مباحث دیات و قصاص کتاب «جواهر الکلام» در شش جلد و  کتاب «حقوق کیفری شورای اروپا» به دلیل اهمیت محتوایی این دو اثر، بهترین کتاب‌هایی بودند که در سال جاری منتشر شدند. 

وی همچنین با اشاره به مشکلات ناشران کتاب در سال 92 افزود: مخاطب کم، هزینه‌های بالای تولید، دیر بازده بودن این کار و وجود نداشتن درک متقابل مسوولان، از جمله مشکلاتی است که ناشران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. 

خرسند در ادامه درباره مهمترین اتفاق مثبتی که در سال جاری در حوزه نشر کتاب اتفاق افتاد نیز اظهار کرد: انتخاب معاونان فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از میان از نویسندگان و حوزویان و در واقع، از افرادی که دغدغه فرهنگی داشته‌اند، اتفاق مثبت امسال بود.

مدیر نشر خرسندی در پایان درباره برنامه‌های این انتشارات در نمایشگاه کتاب سال 93 نیز گفت: سعی می‌کنیم بخش‌های حقوق خصوصی کتاب «جواهر الکلام» را روانه بازار کنیم و حدود 30 عنوان کتاب چاپ اول جدید نیز به همراه خود خواهیم داشت. 

وی در پایان یادآور شد: متاسفانه در حوزه نشر قاعده بر این است که ناشرانی که به سلامت فکر و صداقت در زبان می‌اندیشند، همواره نمی‌توانند دور نمایی را برای خود متصور شوند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها