شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
مردم از کتاب‌های علمی موسیقی می‌گریزند

مهدی آثاری، پژوهشگر و مولف کتاب «راز و رمزهای خواندن و نواختن موسیقی ایرانی» گفت که مردم بیشتر به کتاب‌های سطحی و ساده موسیقی علاقه‌مندند و از خواندن کتاب‌های علمی موسیقی گریزان هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آثاری با بیان این‌که فروش کتاب جدیدش با عنوان «راز و رمزهای خواندن و نواختن موسیقی ایرانی» با مشکلاتی مواجه شده گفت: سه سال از انتشار این کتاب دو هزار جلدی می‌گذرد و تاکنون موفق به فروش یک هزار جلد از آن شده‌ام. 

این پژوهشگر موسیقی توضیح داد: متاسفانه کتاب‌های عمیق و علمی موسیقی طرفدار ندارند و نویسندگان این‌گونه کتاب‌ها برای فروش کتاب‌هایشان اغلب دچار زحمت‌های فراوانی می‌شوند. 

آثاری اظهار کرد: من در کتاب «راز و رمزهای خواندن و نواختن موسیقی ایرانی» به تفصیل فراز و نشیب‌های موسیقی در ایران را بررسی کردم و همان‌طور که از عنوان کتاب پیداست، راز و رمزهای ناشناخته و نایاب موسیقی در این کتاب جمع‌آوری و ارایه شده است. 

وی عنوان کرد: متاسفانه سطحی‌نگری نسبت به همه حوزه‌های موسیقی نفوذ کرده است. مثلا ترانه‌هایی که اکنون بعضی از خوانندگان معروف پاپ می‌خوانند، گاهی آن‌قدر سطحی و دم دستی است که بازخوانی‌اش هم شرم‌آور است.
 
مهدی آثاری، پژوهشگر و نویسنده متولد تهران است. از این نویسنده تا کنون کتابی با عنوان «راز و رمزهای خواندن و نواختن موسیقی ایرانی» از سوی نشر پلک به چاپ رسیده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها