دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
انتشار 15 هزار نسخه از داستان دوران جوانی امیرالمومنین(ع)

کتاب «110 داستان دوران جوانی امیرالمومنین امام علی(ع)» چراغ راهی برای زندگی جوانان امروز است و تاکنون در 15 هزار نسخه منتشر و چاپ نهم آن به تازگی روانه بازار کتاب شده است.

رسول شکری‌نیا، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل انتشارات سروش، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: یکی از راه‌های ارایه الگو به جوانان، بیان داستان‌هایی از زندگی اسوه‌ها و اسطوره‌های دین است چون کمک می‌کند فرد روش‌ زندگی را از سیره امامان معصوم(ع) دریافت کند. 

وی با بیان این‌که مخاطب این کتاب به طور عمده جوانان هستند، گفت: این کتاب داستان‌های زمان حیات امام علی(ع) در دوران جوانی را به تصویر کشیده و سندی از روش‌ها و الگوهای زندگی جوانان است که با ارایه الگوی زندگی نخستین پیشوای شیعیان جهان، مخاطب را با روش درست زندگی آشنا می‌کند.

مدیر امور بین‌الملل انتشارات سروش اظهار کرد: این کتاب در هفت فصل با عنوان‌های«دوران کودکی و نوجوانی امیرالمومنین(ع)»،«در مکتب تعلیم و تربیت»،«در محراب عبادت و دعا»،«در میدان شجاعت و جنگ»،«قله‌های اخلاق و فضیلت»،«در موضع ارشاد و هدایت» و «عرصه کار و خدمت» آموزه‌هایی از زندگی امیرالمونین(ع) را برای فعالان حوزه نوجوانان و جوانان بیان می‌کند.

شکری‌نیا درباره ویژگی اصلی این کتاب اظهار کرد: این کتاب با بیانی مستند مسایل مربوط به جهاد، مبارزه، فضایل، مناقب، مقامات معنوی و رهنمودهای امیرالمونین(ع) به جوانان را ارایه داده است.

وی اظهار کرد: انتشار چنین کتاب‌هایی کمک می‌کند تا جوانان جامعه ما از خطر تهاجم‌های فرهنگی در امان باشند و فراز و نشیب‌های زندگی امیرالمونین(ع) الگویی سازنده برای مبارزه با سختی‌های زندگی در جامعه است.

شکری‌نیا با بیان این‌که تاکنون 15 هزار نسخه از این کتاب منتشر شده است، اظهار کرد: چاپ نهم کتاب«110 داستان دوران جوانی امیرالمومنین امام علی(ع)» گردآوری شده از سوی دفتر مشاور رییس سازمان صدا و سیما در امور جوانان با شمارگان هزار نسخه، در 136 صفحه و به بهای 50 هزار ریال از سوی انتشارات سروش منتشر شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها