یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
10 فرمان دلشاد تهرانی برای الگوی زیست اسلامی و انسانی

نویسنده کتاب «رخساره خورشید» اثر شایسته تقدیر سی‌ و یکمین دوره جایزه کتاب سال، ویژگی اصلی کتاب خود را ارایه الگوی زیست اجرایی و عملی برای همه افراد جامعه می‌داند.

دکتر مصطفی دلشاد تهرانی در حاشیه مراسم کتاب سال جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این کتاب با هدف ارایه الگوی زیست مسلمانی بر اساس آموزه‌های نهج‌البلاغه و خانواده حدیث نگاشته شده است.

وی افزود: کتاب «رخساره خورشید» 10 بخش دارد، این 10 بخش نقش 10فرمان را به عهده دارند و 10 فرمان اخلاقی را به عنوان اصول کلی زیست مسلمانی و زیست انسانی ارایه می‌هند.

این استاد دانشگاه درباره فرمان‌های اخلاقی کتاب اظهار کرد: حریم‌داری، مرزبانی، شفقت، مدارا، تکریم و پاسداشت حقوق و اصل عدالت، از اصولی هستند که ساختار اصلی کتاب را تشکیل می‌دهند .

نویسنده کتاب «سیره نبوی» با بیان این‌که ارایه الگوی اخلاقی بر اساس سیره اهل‌بیت(ع) و سخنان این بزرگواران می‌تواند جامعه را به سوی اخلاقی اسلامی هدایت کند، اظهار کرد: ساختار کتاب بر اساس نهج‌البلاغه و ساختار حدیث آن سازماندهی و در هر فصل کتاب حوزه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، در فصل تکریم به حوزه‌های فردی، اجتماعی، مدیریتی و سیاسی توجه و الگویی جامع ارایه شده است.

وی درباره برگزاری جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی نیز گفت: جایزه کتاب سال می‌تواند فرصتی برای دیده شدن آثار نویسندگان باشد که بی‌گمان در ایجاد انگیزه بی‌تاثیر نخواهد بود.

کتاب «رخساره خورشید» به قلم دکتر مصطفی دلشاد تهرانی به عنوان اثر شایسته تقدیر در سی ‌و یکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی  روز گذشته(شنبه) در تالار وحدت تجلیل شد. این کتاب از سوی نشر دریا منتشر شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها