سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۵
تلاش می‌کنیم لایحه جامع مالکیت ادبی هنری تا پایان سال به مجلس برود

لادن حیدری از تلاش برای ارایه لایحه جامع مالکیت معنوی به مجلس شورای اسلامی تا پایان سال خبر داد.

لادن حیدری، مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره سرنوشت لایحه جامع مالکیت ادبی و هنری و تصویب آن در هیات دولت گفت: این لایحه در کمیسیون‌ها نهایی شده و آقای جنتی قرار است این لایحه را در جلسات هیات دولت مطرح کند.

وی افزود: پس از بررسی این لایحه در هیات دولت و نهایی شدن آن، این لایحه از سوی دولت به مجلس تقدیم می‌شود.

حیدری درباره زمان ارایه این لایحه به مجلس با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فشردگی کار مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم تا این لایحه قبل از پایان سال به مجلس ارایه شود زیرا این لایحه یکی از اولویت‌های دفتر مالکیت معنوی محسوب می‌شود و سرنوشت آن هر چه سریعتر باید مشخص شود.

حیدری درباره الحاق ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی حمایت از مالکیت معنوی گفت: هر کشوری پیش از پیوستن به این کنوانسیون‌ها باید منافع و مضرات خود را در نظر گیرد. جلساتی با ناشران و برخی از نهادها که نسبت به پیوستن ایران به این کنوانسیون‌ها اصرار دارند، برگزار شده است.

وی افزود: هم اکنون بحث بررسی مجدد منافع و مضرات ایران از پیوستن به این لایحه مد نظر است. بررسی این موضوع در دستور هیات دولت نیست و در کمیسیون‌های فرعی در حال بررسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها