چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲
بررسی 1600 اثر در هفتمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان

هفتمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان امروز به کار خود پایان داد و اهالی نشر با برترین‌های این جشنواره از بین 1600 اثر ارسالی به دبیرخانه، آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هفتمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان با حضور سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر اشعری، رییس مجموعه باغ کتاب، مصطفی رحماندوست، شاعر حوزه کودک و نوجوان، عبدالله رمضانی؛ مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران و محمدرضا توکل صدیقی‌، دبیر هفتمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان اهالی نشر در تالار ایوان شمس به کار خود پایان داد.

در این مراسم دبیر هفتمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، اظهار کرد: درمجموع 1600 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 649 اثر در بخش‌های داستان‌های تالیفی، داستان‌های ترجمه، شعر، علمی آموزشی تالیفی، علمی آموزشی ترجمه، تصویرگری و گرافیک و کتاب‌سازی و مدیریت نشر به مرحله دوم داوری رسیدند.

محمدرضا توکل صدیقی‌ افزود: جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، از سال 85 به صورت 6 دوره سالانه و سه دوره اول در سطح اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد. پس از تدوین معیارهای داوری آثار، این جشنواره از دوره چهارم به بعد در سطح ملی برگزار شد.

وی به حامیان دوره‌های مختلف جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: همان‌طور که دکتر پرویز، معاون فرهنگی وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دوره سوم این جشنواره حمایت کرد، امروز سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد قدم در این راه گذاشته است.

دبیر جشنواره با بیان این‌که شهرداری در برگزاری جشنواره نقش فعال و موثری را ایفا می‌کند، ادامه داد: شهرداری از دوره ششم جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان به شیوه موثری به برگزاری جشنواره کمک کرده است. بنابر این، از همین دوره «مدیریت شهری» را به عنوان بخش جبنی به جشنواره اضافه کرده‌ایم.

توکل صدیقی از اشعری به دلیل توجه‌اش از سال نخست برگزاری جشنواره تشکر کرد و گفت: تفاوت جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان با سایر جشنواره‌های ادبی در توجه به مدیریت نشر، علاوه بر توجه به متن و تصویرگری داوری آثار است. در داوری جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان هر اثر  به یک شیوه و توسط 12 داور در سطوح  اولیه، متن، تصویرگری و مدیریت نشر بررسی شده است. همچنین در این دوره بخش مدیریت شهری با عنوان‌هایی که معاون فرهنگی شهرداری در اختیارمان گذاشت، به جشنواره افزوده شده است.

دبیر جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان اظهار کرد: کتاب‌های برگزیده در زمینه‌های شعر، داستان تألیفی، ترجمه، علمی آموزشی تألیفی و ترجمه انتخاب شدند و با عنوان کتاب‌های برگزیده، تشویقی و قابل تشویق به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود. البته آثار ارسالی در برخی رشته‌ها به گونه‌ای بود که نمی‌توان از میان آن‌ها کتاب برتر انتخاب کرد.

آیین پایانی هفتین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان صبح امروز (دوم بهمن‌ 1392) با حضور مسوولان دولتی و جمعی از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان در تالار ایوان شمس برگزار شد.

خبرنگار: مریم معمار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها