پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۳
«جمعه بازار کتاب» برپا می شود

مشاور جدید رییس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در حوزه کتاب و کتابخوانی با بیان این‌که هنوز در محل مشاوره این سازمان استقرار نیافته‌ام، گفت: با استقرار در این موقعیت، برای گسترش فرهنگ مطالعه طرح «اجرای جمعه بازار کتاب» را پیگیری می کنم.

سید مسعود شهرام‌نیا، مدیر عامل سابق موسسه نشر شهر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره مباحث مورد توجه در موقعیت جدید خویش در سازمان فرهنگ هنری شهرداری عنوان کرد: در دوره جدید مدیریت سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران اجرای طرح‌های کتاب اتوبوس و مترو و جمعه بازار کتاب فرصت خوبی به شمار می‌آید و حتما نسبت به آن خواهیم کوشید.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به تحولات بازار نشر، این سازمان آمادگی تولید کتاب‌های تعاملی و صوتی را دارد. در این بخش به هماهنگی و هم‌افزایی برای تولید آثار تمرکز خواهیم کرد.

مدیر سابق نشر شهر در پاسخ به این سوال که «برای برگزاری نمایشگاه‌های استانی یاد یار مهربان آیا برنامه‌ ویژه‌ای در نظر دارید؟» گفت: برپایی این نمایشگاه‌ها منوط به حمایت شهرداری شهرها یا استانداری‌ها است تا اعتبارات اجرای آن را تامین کنند.

وی با بیان این‌که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب همواره حمایت می‌کنند، افزود: برای برگزاری نمایشگاه‌های یادیار مهربان در استان‌ها باید سایر دستگاه‌های استانی اعتبارات اولیه آن را تامین کنند. اکنون در استان اصفهان هماهنگی‌هایی صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود نمایشگاه یاد یار مهربان در ماه‌های آینده در این استان برپا شود.

شهرام‌نیا درباره پنجمین دوره نمایشگاه بازی، سرگرمی و آموزش و کودک و نوجوان توضیح داد: این نمایشگاه از 16 تا 20 دیماه با هدف ترویج و تعلیم مباحث شهروندی در محل بوستان گفت‌وگو برپا شد.

وی اظهارکرد: در این نمایشگاه چهار بخش بازرگانی، کودک و مدیریت شهری، سرگرمی و آموزش مورد توجه قرار گرفت. از ویژگی‌های این نمایشگاه علاوه بر نظم خاص در آن، می‌توان به بازدیدهای غیرقابل پیش‌بینی مخاطبان از این نمایشگاه اشاره کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    خبر بسیار خوبی است، ولی به شرط اینکه کتابها جدی انگلیسی و نایاب فارسی در آنها عرصه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها