یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
صدرنشيني جان گريشام در سال نو  ادامه دارد

در هفته‌ای که گذشت کتابخوانان آمریکایی کتاب جدیدی را وارد فهرست پرفروش‌ها نکردند و آثار پرمخاطب هفته‌هاي پیش تنها در رده‌هاي مختلف جدول جابه جا شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از نیویورک تایمز، حالا ديگر 10 هفته از حضور مداوم كتاب «ردیف درخت‌های افرا» در جدول كتاب هاي پرفروش مي گذرد و جان گريشام همچنان صدرنشيني خود را حفظ كرد است. اين رمان را كه انتشارات دابلدي منتشر كرده‌، ادامه رمان پرفروش «زمانی برای کشتن» است و در آن، دعواي وارثان به دنبال وصيتنامه مردي ثروتمند روايت مي‌شود.

برای سومين هفته رمان «نخستين تماس تلفني از بهشت» نوشته ميچ آلبوم بر سكوي دوم ايستاده است. داستان اين كتاب كه توسط انتشارات هارپر روانه بازار شده است، در يك شهر كوچك در ميشيگان رخ مي‌دهد. زنگ تلفن به صدا درمي‌آيد و صدايي از بهشت با آنان سخن مي‌گويد و...

«دکتر اسلیپ» یا «دکتر خواب» كه هفته پپش پنجمين كتاب هفته بود اين بار جايگاه سوم را از آن خود كرد. استفن كينگ اين اثر را كه توسط انتشارات «اسکرایبنر» (شاخه‌ای از انتشارات سیمون اند شوستر) منتشر شده، ادامه‌ای بر رمان «درخشش» سال 1977 خوانده است و زندگی شخصیت کودک آن رمان را به عنوان شخصیت نخست این کتاب در میانسالی روایت می‌کند. اين كتاب 14 هفته است كه در رده هاي بالايي جدول جابه جا مي شود.

جايگاه «قدرت یگان» اثر مشترک تام کلانسی و مارک گرینی نيز نسبت به هفته قبل تغييري نكرده و همچنان چهارمين كتاب است. انتشارات پوتنام اين اثر را روانه بازار كرده و در آن، جک ریان همراه پسرش که مامور مخفی ضداطلاعات و فردی خبره است، تلاش می‌کنند از راز مردی اهل روسیه که بسیار قدرتمند است پرده بردارند.

نام دونا تارت با كتاب «سهره» 10هفته است كه در ميان پرفروش‌ها مي درخشد و اين بار نيز در رديف پنجم جدول جاي گرفته است. اين اثر كه از سوی انتشارات ليتل براون روانه بازار شده‌ است، داستان پسري 13 ساله به نام تئو را نقل مي‌‌كند كه در حادثه‌اي مادرش را از دست مي‌دهد، اما خودش زنده مي‌ماند. وي به عالم هنر كشيده شده و قاچاق يك تابلو از موزه هنر متروپوليتن برايش دردسرساز مي‌شود.

اين سومين بار پياپي است كه «از قلبم عبور كن» یا «کراس، قلب من» نوشته جيمز پترسون ششمين كتاب هفته شده است. در اين اثر كه توسط انتشارات ليتل براون منتشر شده، باز هم كارآگاهي به نام آلكس كراس نقش آفريني مي كند. وي كه به كار و خانواده‌اش بسيار علاقه‌مند و متعهد است از سوي مردي نابغه که جنايت‌هايي عجيب انجام مي‌دهد، تهديد مي‌شود.

«طولاني‌ترين گردش سواره» نيز با يك پله صعود نسبت به هفته گذشته بر سكوي هفتم ايستاد. در اين كتاب كه توسط نيكولاس اسپاركز نوشته شده و انتشارات گراندسنترال آن را منتشر كرده است، ماجراي دو نفر يعني ايرا لوينسون و سوفيا روايت مي شود كه زندگي آنها به طرزي غيرمنتظره با يكديگر گره می‌خورد.

هشتمين رديف ليست كتاب هاي پرفروش نيز به «دوزخ» اثر دن براون تعلق گرفت. وقایع داستان اين كتاب كه توسط انتشارات دابلدي منتشر شده است، در فلورانس ایتالیا روی می‌دهد؛ شهری که رنسانس در آن‌جا متبلور می‌شود و نویسنده با گذر دادن مخاطب از سه شهر تاریخی اروپا، داستانی مهیج خلق می‌کند.

«حذف بيستمين نفر» به قلم ژانت ايوانويچ كه توسط انتشارات بنتام سر از قفسه كتابفروشي ها درآورده است نيز نهمين رديف جدول را ازآن خود كرد. در اين اثر استفاني پلام شخصيت اصلي داستان قرار است گانگستری تحت تعقيب را رديابي كند.

دهمين جايگاه جدول نيز از آن «خدايان گناه» نوشته مايكل كانلي شد. این کتاب را انتشارات لیتل براون منتشر کرده و در آن میکی هالر وکیل مدافعی است که بیرون از دادگاه با قاتلان، پلیس‌های تقلبی و یک دختر عصبانی مواجه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها