یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
برپایی هم‌اندیشی آسیب‌شناسی تاریخ هنر ایران

نشست هم‌انديشی موضوعی نظريه‌ها و رويكردهای تاريخ هنر با موضوع «آسيب‌شناسی وضعيت تاريخ نگاری هنر در ايران» با دبیری حسینعلی نوذری، چهارشنبه هفته جاری و همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، معاونت پژوهشي فرهنگستان هنر، هم‌انديشی تاريخ نگاری هنر را در سه محور اصلی چيستی، چرايی و چگونگی هنر، روش‌شناسی‌های تاريخ نگاری هنر و رويكردهای نظری در تاريخ هنر همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌‌كند.

در نخستين نشست علمی كه حسينعلی نوذری، مهدی مكی‌نژاد و عليرضا اسماعيلی رياست آن را بر عهده دارند، نوشين شاهنده درباره «نظريه انتقادی هنر يا زيباشناسی انتقادی از منظر آدرنو»، سارا فهيمی درباره «تبيين و تحليل آثار عكاسان قاجار از منظر گفتمان پست كلنياليسم پسا استعماری»، رضوانه كرباسی درباره «بررسی عدم حضور زنان در عرصه تاريخ‌نگاری هنر در دوران مدرنيته بر مبنای نظريه ژانت وّلف»، امير مازيار درباره «تاريخ هنر اسلامی به مثابه فكر اسلامی» و اسماعيل پناهی درباره «آيا می‌توان از پارادايم يا پارادايم‌های هنر اسلامی سخن گفت؟» سخنرانی می‌كنند.

همچنين «جريان يكسويه تاريخ‌نگاری نقاشی و نگارگری ايران در قرن 21» اشرف موسوی‌لر، «آسيب شناسی تاريخ‌نگاری هنر ايران و آموزش هنر» افضل طوسی، «مروری بر كتاب‌های لاتين مبنا در حوزه‌ تاريخ هنر و موارد ترجمه شده به پارسی» رامين حاجيان‌فرد، «تاريخ هنر ايران در گذار از باستان‌شناسی تا پژوهش هنر» عبدالكريم عطارزاده و «نقدی بر تاريخ‌نگاری هنر نوگرای ايران؛ بازسازی هويت يا جذب ديگری» مهدی قادرنژاد، مقالات دومین نشست این هم‌اندیشی هستند كه توسط نویسندگان ارایه می‌شوند. ریاست این نشست نیز بر عهده غلامعلی حاتم، ابوالقاسم دادور و كاوه خورابه است. 

مقالات ارایه شده در این نشست‌ها از سوی موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن» فرهنگستان هنر در قالب کتاب منتشر می‌شود.

«هم‌انديشی تاريخ نگاري هنر نظريه‌ها و رويكردهای تاريخ هنر» از ساعت 13 و 30 دقیقه چهارشنبه 27 آذر در سالن همايش‌های فرهنگستان هنر به نشانی خيابان ولی‌عصر(عج)،‌ پايين‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552 برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها