جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
انتشار«اپوس 777 » چرنی برای نوازندگان پیانو

کتاب بیست و چهار تمرین برای پنج انگشت نوازندگان پیانو با عنوان «اپوس 777» نوشته کارل چرنی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «اپوس 777» شامل ترجمه، تالیف و افزوده از آثار کارل چرنی، موسیقیدان (1791-1857) متولد شهر وین با اصلیت جمهوری چک است.
 
ترجمه و ویرایش این کتاب از سوی گروه تحقیقات نشر نای و نی انجام شده و در آن بیست و پنج تمرین برای پنج انگشت نوازندگان پیانو به ‌همراه اتودهای مربوطه ارایه شده است. 

در بخش نخست این کتاب درباره آمادگی پیش از تمرین پیانو می‌خوانیم: «هیچ‌ یک از اعضای بدن به اندازه دست‌ها مورد سوءاستفاده قرار نمی‌گیرد. ما کفش می‌پوشیم تا از پاهای خود در مقابل سطوح سختی که بر روی آن راه می‌روند، محافظت کنیم. دستکش را تنها برای گرم کردن دستان در هوای سرد دست می‌کنیم.»
 
در ادامه همین بخش می‌خوانیم:‌ «اگر می‌خواهید دستان خود را برای اجرا آماده نگه دارید، بهتر است وقتی اجسام بزرگ و سنگین را بلند کرده یا ابزار خشنی چون پیچ‌گوشتی، انبردست، آچار، قیچی باغبانی، بیلچه و حتی جارو برقی کار می‌کنید، دستکش بپوشید.»
 
در این کتاب اتودهای مختلف با سرعت‌های بالا، کم و متوسط برای افزایش کارایی دست نوازنده ارایه شده و همچنین دروسی برای مراقبت از انگشتان دست مانند «شیوه استفاده از آب گرم»، «ترکیب نفس کشیدن عمیق با حرکت مقدماتی شماره 1 و 2» و «ماساژ مفید برای دست‌ها» آموزش داده شده است. 

کتاب «اپوس 777» در 47 صفحه به همراه یک لوح فشرده با شمارگان یک‌هزار و 100 جلد از سوی نشر نای و نی با قیمت هفت هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط