سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
بزرگداشت شیموس هینی از سوی بزرگان ادبیات بریتانیا

کارول آن دافی، پل مالدون، سیمون آرمیتاج و ادنا اوبراین از جمله نویسندگانی بودند که یاد شیموس هینی را در مراسمی که در رویال هال لندن برگزار شد، گرامی داشتند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از تلگراف، شیموس هینی قرار بود پاییز امسال سخنرانی‌ای در مرکز ساوت‌بانک لندن ارایه کند. اما با درگذشت او در اواخر اوت(اوایل شهریورماه) امسال این سوال مطرح شد که چگونه باید یاد او را، آن هم در جایی که قرار بود سخنرانی‌اش را ارایه کند، گرامی داشت؟

پاسخ این سوال با برگزاری یک گردهمایی از سوی دوستان، همکاران و تحسین کنندگان هینی در مرکز ساوت بانک لندن عملی شد.

در حالی که جمعی از برجسته‌ترین شاعران بریتانیایی در این مراسم حضور داشتند، اندرو اوهاگان نویسنده اسکاتلندی درباره شعر و زندگی هینی سخنرانی کرد.

در جمع شرکت کنندگان در این مراسم که حضور گسترده شاعران در آن به‌خوبی محسوس بود، کارول آن دافی ملک‌الشعرای بریتانیا به شعرخوانی پرداخت.

تام پائولین، کریستوفر راید، برنارد اوداناهو و مایکل لانگلی نیز به روخوانی شعرهای سال‌های اولیه فعالیت هینی پرداختند که به نوعی ارایه کننده چشم اندازی از زندگی شاعر در آن سال‌ها بود.
در این مراسم، پل مالدون نیز شعر «مرگ یک طبیعت گرا» را روخوانی کرد.

علاوه بر این ترجمه‌ای که هینی از شعر لئوس جاناشک با عنوان «خاطرات کسی که تنبیه شد» کرده بود، در قالب نمایشی به روی صحنه رفت.

موسیقی فولکلور ایرلندی از دیگر برنامه‌هایی بود که در این مراسم برای تجلیل از یاد این شاعر فقید ایرلندی اجرا شد.

شیموس هینی شاعر 74 ساله ایرلندی، جوایز متعددی در طول عمرش کسب کرده بود و جایزه نوبل را نیز در کارنامه داشت. آخرین مجموعه شعر او در سال 2010 با عنوان «زنجیره انسانی» منتشر شد. شعر اصلی این مجموعه با عنوان «معجزه» با تمرکز بر بیماری او نوشته شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها