چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
جوان‌ها با گزیده‌هایی از زندگی شهیدمحمد منتظری آشنا می‌شوند

راشد جعفرپور کَلوری، نویسنده، عصر چهارشنبه (29 آبان) در نمایشگاه و فروشگاه مرکزی محصولات فرهنگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی حضور یافت و درباره جدید‌ترین اثر خود با عنوان «مجاهد بصیر» گفت: در این اثر کوشیدم تا گزیده‌هایی از زندگی شهیدمحمد منتظری را با نثری روان در اختیار نسل جوان قرار دهم.-

جعفرپور کَلوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که علاقه شخصی وی به مطالعه درباره زندگی و فعالیت‌های مبارزان انقلابی، زمینه نگارش کتاب «مجاهد بصیر» را فراهم کرد، اظهار کرد: محمد منتظری در سال 1323 در نجف‌آباد اصفهان چشم به جهان گشود. وی از همان دوران کودکی علاقه وافری به مذهب و روحانیت داشت. بنابراین، در سن 14 سالگی وارد حوزه علمیه شد و زیر نظر آیت‌الله جنتی و امام خمینی (ره) به تحصیل در حوزه پرداخت.

وی ادامه داد: وضعیت نظام حاکم آن زمان به‌گونه‌ای بود که محمد منتظری توانایی تحمل آن را نداشت. بنابراین، به پیروی از امام خمینی (ره) و  حسینعلی منتظری، پدرش به صورت جدی علیه نظام طاغوت به مبارزات سیاسی پرداخت.

جعفرپور کَلوری افزود: محمد منتظری نخستین بار در سال 1343 در مدح و ستایش امام خمینی (ره) شعار داد که همین امر زمینه بازداشت بیست‌وچهار ساعته وی را فراهم کرد. محمد منتظری در سال 1344 دوباره به دلیل شعار دادن به نفع امام خمینی (ره) بازداشت شد.

این نویسنده اظهار کرد: این مبارز انقلابی در سال 1344 در اجتماع اعتراض آمیز در منزل آیت‌الله مرعشی شرکت و به شخص اول مملکت و دربار شاهنشاهی توهین کرد. وی در سال 1345 به دلیل پخش اعلامیه در صحن حضرت معصومه (س) دستگیر و به زندان شماره چهار قصر که پدرش نیز در آن‌جا بود، منتقل شد.

وی ادامه داد: منتظری در همان سال به دلیل بی اطلاعی از وضعیت پدرش اعتصاب غذا کرد و به سه سال زندان محکوم شد. در این سه سال سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل کرد. وی در سال 1347 با دادن تعهد از زندان آزاد شد و تدریس درس حکومت اسلامی را آغاز کرد.

جعفرپور کَلوری ادامه داد: این مبارز انقلابی در سال 1348 درباره سرمایه‌گذاری «راکفلر» در ایران افشاگری و در سال 1349 تدریس درس اقتصاد اسلامی را شروع کرد. وی در سال 1350 چمدان حاوی مدارکش را از دست داد در نتیجه به پاکستان فرار کرد. در نهایت در سال 1352 از پاکستان به عراق رفت و در اتحادیه دانشجویان فلسطینی در بغداد به دلیل حکم اعدام شیبانی اعتصاب غذا کرد.

نویسنده کتاب «مجاهد بصیر» عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 منتظری با پدرش به ایران بازگشت و با زهره حری در سال 1358 ازدواج کرد. وی در سال 1359 به همراه هیات همراه گزارشی از وضعیت زندان ‌ها به امام خمینی (ره) ارایه کرد.

وی با بیان این‌که محمد منتظری همواره به دنبال صدور انقلاب بود، افزود: وی در نهایت در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

جعفرپور کَلوری اظهار کرد: محمد منتظری از جمله مبارزانی بود که در تحقق خط‌مشی خود بسیار پافشاری می‌کرد و تا زمان به ثمر رسیدن اهدافش از پا نمی‌نشست.

نویسنده کتاب «مجاهد بصیر» از نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواست تا بیش از پیش در این حوزه‌ها ورود کنند و مبارزان فعال انقلابی را که تاکنون نامی از آن‌ها برده نشده یا کمتر به معرفی آن‌ها پرداخته شده است، به نسل جوان بشناسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط