چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
ثبت آثار بزرگان فلسفی در کمیته حافظه جهانی

دبیرکل سازمان ملی یونسکو در ایران درباره پیشنهاد خبرنگار خبرگزاری «ایبنا» مبنی بر ثبت آثار بزرگان فسلفه در کمیته حافظه جهانی گفت: این پیشنهاد خوبی است و به یقین این موضوع را در کمیته حافظه جهانی دنبال می‌کنیم.-

محمدرضا سعید‌آبادی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان برای افزایش تولید آثار مکتوب در حوزه فلسفه به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: یونسکو بستر مناسبی را فراهم کرده تا کتاب‌های فلسفه به ویژه فلسفه اسلامی به جهان شناسانده شوند و آن ها بتوانند از دریچه نگرش ما به دنیا نگاه کنند.

وی افزود: یونسکو می‌تواند کتاب‌های فلسفه را به زبان‌های مختلف ترجمه کند و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. البته در سال‌های اخیر چنین اتفاقات  کمتر رخ داده است اما زمینه انتشار آثار بزرگان فلسفه ایران وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های حافظه جهانی نیز اظهار کرد: در این کمیته کارهای بزرگ جهان ثبت می‌شوند و تاکنون هفت اثر از ایران در این حافظه جهانی ثبت شده است چرا که آثار مکتوب بزرگان کشورها تنها به ملیت خودشان تعلق ندارند و به همه جهان متعلق است. 

سعیدآبادی در پاسخ به این سوال که «چرا اثری فلسفی در این حافظه جهانی ثبت نشده است؟» گفت: رییس کمیته حافظه جهانی، رییس کتابخانه ملی است و به یقین چنین امکانی وجود دارد اما درباره این که چرا این اتفاق تاکنون نیفتاده است، می‌توانیم سوال بپرسیم و به یقین پیشنهاد شما را مطرح می‌کنیم. 

وی یادآور شد: البته در بخش مشاهیر یونسکو به یقین مشاهیر حوزه فلسفه و اندیشه نیز به ثبت رسیده اند و ما می‌توانیم در کمیته حافظه جهانی نیز آثار فلسفی را ثبت کنیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط