شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
آمازون مجله ادبی منتشر می‌کند

آمازون از برنامه‌های جدیدش برای چاپ شعرها و داستان‌های کوتاه گمنام جدید در مجله ادبی ویژه خودش سخن گفت./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوک ترید، این مجله که «روز یک» نام دارد، به صورت یک نشریه هفتگی دیجیتال منتشر خواهد شد که شامل یک داستان کوتاه و یک شعر در هفته می‌شود. این آثار می‌تواند شامل آثار در حال ترجمه از نویسندگان تازه کار و با استعداد از سراسر دنیا و همچنین طراحی‌های اصلی از هنرمندان و طراحان مختلف شود.

سایمون پراسر ناشر آثار ادبی داستانی که مدیر شعبه نشر همیش همیتلون، از زیرشاخه‌های پنگوئن- رندوم هاوس است و تا به حال آثار افرادی مانند ریموند چندلر، ژرژ سیمنون و زادی اسمیت را چاپ کرده‌است، گفت: این ژورنال به هیچ عنوان رقیبی برای مجله ادبی خودشان که «پنج عقربه» نام دارد و به صورت رایگان به چاپ می‌رسد نیست و افزود: یک ژورنال ادبی هفتگی با یک داستان کوتاه و شعر تازه کار؟ خب، من به پشتکارشان درود می‌فرستم. چاپ کردن هفتگی یک مجله، کاری بسیار جاه‌طلبانه است. ما زمان بسیار زیادی را صرف آماده کردن «پنج عقربه» می‌کنیم و این کار را ماهانه انجام می‌دهیم. با این حال مراحل نشرآن بسیار طولانی‌تر است.  او از ابتکار آمازون که اعلام کرده‌است «هر چه تلاش‌ها برای نشر نوشته‌های خوب بیشتر باشند بهتر است»، تمجید کرد.

نخستین نسخه مجله «روز یک» شامل یک داستان کوتاه با عنوان «شیلا» می‌شود که نوشته ربکا آدامز رایت، از فارع‌التحصیلان نویسندگی علمی تخیلی و فانتزی از دانشگاه میشیگان است و رابطه میان یک زن بیوه مسن و سگ پشمالوی دوست داشتنی‌اش شیلا را بررسی می‌کند. همچنین شعر «به شکل درآمده» نوشته زک استریت نیز در این نسخه به چاپ خواهد رسید. استریت فارع‌التحصیل دانشگاه ویچیتا و شعرش درباره عشق است که در آن از ایماژ  شاعرانه کنایه‌ آمیز استفاده کرده‌است.

نیل دنی رییس اجرایی رید پتی - سرویس اشتراکی آنلاین داستان کوتاه و غیرداستانی که در بریتانیا به فعالیت می‌پردازد- گفت: به نظر می‌رسد برای نسخه نخست این نشریه آن‌ها از نویسندگان جوان و مدرن استفاده کرده باشند. چون جوان‌های بازار ادبی که همان نسل استفاده‌کنندگان از گوشی‌های هوشمند هستند، می‌توانند تاثیرگذار باشند. اگر برای ساخت جمعیتی برای ادبیات کوتاه داستانی تلاش نکنیم، بعدها ضرر می‌بینیم. این، هدفی قابل تحسین است.

«روز یک» به طور مستقیم به کیندل‌ها و یا همه برنامه‌های کیندل خوان فرستاده می‌شود و  عضویت سالانه آن 9.99 دلار (6 یورو) است. قرار است این مجله در تاریخی که بعدا مشخص می‌شود به قیمت کامل 19.99 دلار افزایش قیمت پیدا‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها