شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
«برنامه‌ریزی کاربری زمین و حمل و نقل شهری» در راه بازار کتاب

کتاب «برنامه‌ریزی کاربری زمین و حمل و نقل شهری» به قلم فرانک سیف‌الدینی و محمود شورجه، با هدف معرفی برنامه‌ریزی و مدیریت یکپارچه شهری، به‌زودی از سوی چاپ و نشر ایران به چاپ می‌رسد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برنامه‌ریزی و مدیریت یکپارچه شهری، امروز به یک موضوع بسیار مهم و راه‌حل بنیادی در تحقق شهر پایدار مبدل شده است. با این حال، مساله اصلی به امکان و شیوه‌های تحقق این ایده در عمل بر‌می‌گردد. این‌که ایده برنامه‌ریزی و مدیریت یکپارچه شهری، چگونه می‌تواند در عمل محقق شود، مساله اصلی و محوری این کتاب است. 

براساس محتوای کتاب، تحقق ایده برنامه‌ریزی و مدیریت یکپارچه شهری، در عمل نیازمند تغییر در نگرش‌ها و رویکردها از یک سو و ابزارها و راه‌‌حل‌ها از سوی دیگر است. همچنین این قبیل تغییرات نیازمند انطباق و سازگاری آن با مولفه‌های اثرگذار و بنیادی در کلیت فضای شهر و تشخیص درست مساله و راه‌حل‌های پیشنهادی در این زمینه است. 

«برنامه‌ریزی کاربری زمین و حمل و نقل شهری» بنیادی‌ترین مولفه در  دستیابی به برنامه‌ریزی و مدیریت یکپارچه شهر بر بنیان عدالت‌محوری و پایداری است اما بدون شناخت دقیق ماهیت کارکردی و ارتباطی بین آن‌ها در فضای شهر، دستیابی به این هدف امکان‌پذیر نیست. 

گذار از نگاه بخشی، به برنامه‌ریزی کاربری زمین و حمل و نقل شهری در کشور، نقطه عطف تحول در نگرش و رویکرد برنامه‌ریزی و مدیریت شهری است و این کتاب با هدف کمک به ایجاد چنین تحولی تالیف شده است. 

این کتاب که حاصل یک دهه پژوهش مستقیم و مدام روی جدیدترین نظریه‌ها، تکنیک‌ها، مدل‌ها، تحلیل‌ها، تجربیات و همچنین مباحث انتقادی در این زمینه بوده است، در پنج فصل تنظیم شده است. 

اصول و مفاهیم در برنامه‌ریزی کاربری زمین، حمل و نقل، اثرات کاربری زمین بر حمل و نقل، اثرات حمل و نقل بر کاربری زمین، گذار از پارادایم جابجایی به پارادایم دسترسی، آینده روندها و مفاهیم در برنامه‌ریزی کاربری زمین و حمل و نقل شهری، از مهم‌ترین محورهای موردبحث در این کتاب است.

برای درک بهتر مطالب و مباحث مطرح شده در کتاب حاضر از اشکال، تصاویر، نمودار، نقشه، جداول، کادرهای توضیحی و بسیاری دیگر از تکنیک‌های کمک‌آموزشی بهره برده شده است.

کتاب «برنامه‌ریزی کاربری زمین و حمل و نقل شهری» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 400 صفحه، به‌زودی از سوی مرجع چاپ و نشر ایران منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها