شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
انتشار ویراست جدید «مقدمه‌ای بر حرکت‌شناسی»

کتاب مقدمه‌ای بر حرکت‌شناسی نوشته «شیرل جی. هافمن» از سوی نشر هیومن کنتیکس منتشر شد. ویراست چهارم این اثر برای کمک به دانشجویان منتشر شده و دارای یک «همدم وب راهنمای مطالعه» است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت انتشارات هیومن کنتیکس، این کتاب به مخاطبانش اجازه می‌دهد تا حوزه حرکت‌شناسی را از طریق ابعاد متعدد تجربه کنند. مخاطبان هم می‌توانند با خرید این اثر مکتوب یا نسخه الکترونیکی آن، جدیدترین مطالب این حوزه را مطالعه کنند.

کتاب مقدمه‌ای بر حرکت‌شناسی دارای چند ویژگی است. ویژگی نخست آن، فعالیت‌های تعاملی است. در واقع، این کتاب با استفاده از تجربه‌های چند رسانه‌ای، مخاطبانش را درگیر موضوع کتاب می‌کند و مخاطبان نخست با مطالب آشنا می‌شوند و سپس در چارچوب فعالیت‌های تعاملی، به تجربه عملی در این زمینه دست پیدا می‌کنند.

ویژگی دوم این کتاب آن است که سوالات متعدد و متنوعی را ارایه می‌کند تا مخاطبانش این سوالات را در جهت تقویت موضوعات کلیدی موجود در سراسر متن یاری برساند.

ارایه چکیده‌ای از نکات کلیدی، دیگر ویژگی این کتاب است. در واقع، بررسی آنلاین اجازه می‌دهد تا مخاطبان به آزمایش‌های خود را در نقاط کلیدی با استفاده از فعالیت‌های تعاملی به انجام برسانند.

از جمله نکات بارز این کتاب و نسخه الکترونیک آن می‌توان به بازخورد فعالیت در آن اشاره کرد. مخاطبان در بخش «بازخورد فعالیت» اطلاعاتی را برای اصلاح یا تقویت پاسخ‌های خود به فعالیت موجود در کتاب دریافت می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌ها باید از «مصاحبه با تمرین حرفه‌ای» سخن گفت. در این بخش مصاحبه با متخصصان حرکت‌شناسی نشان می‌دهد که چگونه دانش حرکت‌شناسی صرف به عمل حرفه‌ای تبدیل می‌شود.

کمی درباره تاریخچه حرکت‌شناسی
بخش عمده‌ای از تاریخچه حرکت‌شناسی را می‌توان در ایران و یونان باستان بررسی کرد. بو‌علی سینا حرکت را جنبش و انتقال جسم از جایی به جای دیگر و یا تغییر در وضع و عوض شدن محل اجزا یک جسم بدون تغییر محل خود آن جسم می‌داند.

همچنین آریستوتل (ارسطو) را پدر علم‌الحرکات می‌نامند. او برای نخستین‌ بار حرکات عضلات را شرح داد و فازهای مختلف قدم زدن را تحلیل کرد. بحث‌های او درباره فشار وارده به یک قایق در شرایط مختلف شامل سه قانون نیوتن می‌شود. «کلودیوس گالن» اعصاب حرکتی و حسی و عضلات آگونیست را از هم جدا کرد و همچنین تونوس و مفصل متحرک و ثابت را تعریف کرد. اولین کسی که طرز گام زدن انسان را به صورت علمی ثابت کرد و مکانیک بدن را در حالت ایستاده نشسته، پایین آمدن از بلندی، بلند شدن از حالت نشسته و پریدن توصیف کرد، «لئوناردو داوینچی» است. «گالیله» هم پایه مکانیک کلاسیک را گذارد و با روش مطالعه موضوعات مکانیکی بر حسب ریاضیات زمینه‌ای، آن را به عنوان ضرورتی برای علم کینسیولوژی فراهم کرد. نیکولاس آندری هم معتقد بود که بدشکلی و انحراف ستون فقرات در نتیجه بد شکل گرفتن ماهیچه‌ها دردوران کودکی است. وی نویسنده کتاب «ارتوپدی» یا هنر پیشگیری و اصلاح بدشکلی‌های بدن در کودکی است. وی به عنوان ابداع کننده لغت و هم موسس علم ارتوپدی شناخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط