سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
ماهنامه «صنایع چاپ و بسته‌بندی» به پله 41 رسید

چهل و یکمین شماره ماهنامه «صنایع چاپ و بسته‌بندی» منتشر شد. این نشریه در بخش یادداشت به مساله کاهش یا افزایش نرخ ارز پرداخته و پیامدهای تغییر آن‌را برای اهالی صنعت چاپ توضیح داده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یادداشت جدیدترین شماره ماهنامه «صنایع چاپ و بسته‌بندی» به مشکلات ناشی از کاهش یا افزایش نرخ ارز پرداخته‌است. در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: «نرخ ارز متغیر کلیدی در تعدیل، تنظیم، ورود و خروج سرمایه و همچنین صادرات و واردات کالا در یک اقتصاد است، نرخ ارز، یکی از عوامل مهم در حفظ قدرت رقابتی اقتصاد کشور و عاملی مهم در رهایی از وابستگی به صادرات نفت است.»

در اين نشريه، اخبار متنوعي از دنياي چاپ و بسته‌بندی مانند صحبت‌های احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان درباره مسابقات آثار چاپی، کاغذهای تولیدی در کشور، نقش صنعت چاپ در فرهنگ، قیمت کاغذ، درگذشت محمد بلالی، پیشکسوت صنعت چاپ، بازدید شرکت تویاپ از نمایشگاه‌ چاپ و بسته‌بندی تهران و تولید فیلم‌های چاپی زیست تخریب‌پذیر منتشر شده‌است.

تازه‌ها و نوآوری‌ها که از بخش‌های ثابت این نشریه محسوب می‌شود در این شماره به بررسی چاپگرهای بدون کارتریج، مواد قابل تجزیه بیولوژیکی، ماشین‌ آلات تزریق پلاستیک، دستگاه‌های آی‌دی خوان با توانایی‌های جدید، اسپری خلاقانه دوستداران محیط زیست و ماشین بسته‌بندی عمودی پرداخته‌است. 

در این شماره، پنج مقاله و گزارش با عنوان‌های رویش سبز، بازیافت پلاستیک، اتوماسیون، بیگانگی و خودشیفتگی در کار و اعلام اسامی پیشکسوتان برتر و برگزیدگان دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ منتشر شده‌است.

همچنین گزارش ویژه این نشریه به جایگاه آموزش صنعت چاپ در کشور اختصاص دارد و به گفت‌وگو با استادان و صاحبنظران دانشگاهی این حوزه پرداخته‌است، بیژن درویش، محمدحسن فکری، مانی نورایی، مریم عطایی‌فر، مهرداد بیات، علیرضا سوری و پوپک فرزانه‌پور از افرادی هستند که به بیان مشکلات آموزشی صنعت چاپ پرداخته‌اند.

شماره 41 «ماهنامه صنایع چاپ و بسته‌بندی» به صاحب امتيازی و مديرمسوولی بابک شیرخانی در 80 صفحه و قیمت سه هزار و 500 تومان منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها