شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
کتابفروشی‌های پاکدشت زیر نظر اتحادیه میوه و تره‌بارفروشان قرار دارند!

یک کتابفروش شهرستان پاکدشت از این‌که اتحادیه‌ای مستقل برای کتابفروشان این شهرستان وجود ندارد، گله‌مند است و بازگشایی فروشگاه‌های پاییزه از سوي اداره هاي بازرگانی را عامل رکود کاری کتابفروشی‌ها و لوازم‌التحریر‌فروشی‌ها در پاییز می‌داند./

اکرم آذری، صاحب کتابفروشی دهخدا واقع در شهرستان پاکدشت، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد:  از حدود 30 سال پیش زمانی که پاکدشت زیر نظر شهرستان ورامین بود، در این شهر کتاب می فروشم و در حال حاضر با این‌که ساکن پردیس هستم، به خاطر علاقه به شغلم، این مسافت طولانی را هر روز طی می‌کنم. 

وی ادامه داد: در این شهر متاسفانه هیچ‌گونه حمایتی از قشر کتابفروش صورت نمی‌گیرد و ما هنوز با این بهانه که به حد نصاب نرسیده‌ایم، زیر نظر اتحادیه‌ کاملا غیر مرتبط میوه و تره‌بار فروشان اداره می‌شویم! این درحالی است که تا پیش از این نیز زیر نظر اتحادیه مشاورین املاک و سمساری‌ها قرار داشتیم.

وی افزود: علاوه بر این، رکود کاری ما با بازگشایی فروشگاه‌های پاییزه و پنجشنبه بازارهای اداره بازرگانی شهرستان، فقط محدود به چهار ماه خرداد، تیر، مرداد و شهریور نمی‌شود و با شروع سال تحصیلی نیز با کم بودن مشتری مواجه هستیم. در حالی که کار ما کاملا قانونی بوده و مشمول بیمه‌، مالیات و عوارض نیز می‌شود. 

آذری با عنوان این موضوع که پاکدشت منطقه‌ای محروم و عمدتا فقیر نشین است، بیان کرد: اداره بازرگانی شهرستان دفاتری را با قیمت مناسب در این فروشگاه‌های پاییزه توزیع می‌کند، اما برای ما سوال است که چرا این دفاتر را در اختیار کتابفروشان شهرستان قرار نمی‌دهد تا رکود کاری تابستانه در پاییز هم ادامه پیدا نکند، فروش من در مقایسه با سال گذشته نصف شده، اما متاسفانه هیچ مقام مسوولی پاسخگوی این وضع نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها