دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
نمايشگاه بين‌المللي اوآخاكا آغاز شد

نمايشگاه بین‌المللی کتاب اوآخاکای مکزیک با حضور بیش از 100 نویسنده میهمان از سراسر جهان، شروع به کار کرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اينفورمادور، سي‌و‌سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب اوآخاكا در مكزيك آغاز شد.

در اين نمايشگاه كه آرژانتين میهمان افتخاری آن است، 200 برنامه مختلف با حضور صد نويسنده و صد هنرمند از كشورهاي مختلف جهان برگزار مي‌شود.

نكته قابل توجه نمايشگاه اوآخاکا اين است كه خوآكين سالوادور لابادو معروف به كينو ،نويسنده، نقاش و كاريكاتوريست مطرح آرژانتيني در اين نمايشگاه حضور ندارد. وي در پيامي تاسف خود را از نبودن در اين رويداد بزرگ ادبي ابراز کرد و قول داد در سفر بعدي‌اش به مكزيك حتما از اين شهر ديدن كند.

از جمله چهره‌هاي مطرح هنري كه در اين نمايشگاه حضور دارند مي‌توان به مارسلو كراس، طراح آرژانتيني و ادواردو ريو معروف به ريوس، كاريكاتوريست مكزيكي اشاره كرد كه نبود كينو را جبران كردند و هريك در سخنراني‌هاي جداگانه‌اي به تجلیل از خدمات «كينو» پرداختند.

برنامه‌هايي كه قرار است در اين نمايشگاه برگزار شود شامل رونمایی كتاب‌هاي جديد، روخوانی کتاب، كارگاه‌هاي آموزشي كودك و نوجوان، ميزگرد با موضوع‌های مختلف و برگزاري كنفرانس و كنسرت خواهد بود.

ريكاردو پيگليا، سزار آئيرا،آندرس نئومان، هرمان رونسينو، المر مندوسا، خوآن بيورو، فرانسيسكو گلدمن، خورخه هرناندز، پدرو خوآن گوتيررس و خوليان هربرت از ديگر نويسندگان مطرح بين‌المللي هستند كه در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت.

اين نمايشگاه كه گشایش آن روز شنبه، 2 نوامبر (11 آبانماه) در تئاتر ماسه‌دونيوي اوآخاكا برگزار شد تا 12 نوامبر به مدت ده روز ادامه دارد.

برگزار‌كننده اين نمايشگاه سازمان نمايشگاه بين‌المللي كتاب اوآخاكاست و پيش‌بيني مي‌شود 80 هزار نفر از آن ديدن كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها