دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
«دیار آشنا» مناسب سازهای تار و سه‌تار منتشر شد

کتاب «دیار آشنا» به کوشش انوش جهانشاهی منتشر شد. این کتاب گلچینی از ملودی‌های آناتولی، آذربایجانی، کردی، عربی و اسپانیولی مناسب برای سازهای تار و سه‌تار است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «دیار آشنا» شامل 26 عنوان قطعه موسیقی مانند «نخستین عشق»، «غرناطه»، «پسر خضر»، «ممبری»، «قایتاقی»، «شوان»، «کابوکی»، «شهر معشوق»، «کاروان»، «پایکوبی سیلیفکه‌ای»، «رومی» و «خدنگ عشق» است. 

انوش جهانشاهی در پیشگفتار این کتاب نوشته است: «هر چند در مجموعه حاضر، موسیقی منطقه آناتولی سهم ویژه‌ای دارد اما در مواردی ملودی‌های زیبا و به یاد ماندنی از موسیقی آذربایجان، کردی، عربی و اسپانیولی انتخاب شده است تا در مجموع فضای جذاب و متنوع‌تری پدید آید.»
 
در ابتدای کتاب «دیار آشنا» برای هنرجویان و نوازندگان، آموزش‌هایی برای کوک سازهایشان و توضیحاتی هم برای نشانه‌های قراردادی موسیقی ارایه شده است.
 
کتاب «دیار آشنا» در 79 صفحه با شمارگان سه هزار جلد از سوی نشر تصنیف به قیمت پنج‌هزار و 800 تومان منتشر شده است.
 
انوش جهانشاهی متولد 1352 و کارشناس ارشد موسیقی است.
 
از این مولف و آهنگساز تاکنون کتاب‌هایی مانند «جان مریم»، «غوغای ستارگان»، «آتش کاروان»، «پیک سحری»، «چتر عشق»، «تکنواز»، «دیار آشنا»، «فوگ و انوانسیون»، «گردآوری و ویرایش کتاب چهارم آموزش سه تار جلال ذوالفنون»، «ویرایش و بازنویسی کتاب تجزیه و تحلیل موسیقی ایران به دو زبان فارسی و انگلیسی، تالیف جلال ذوالفنون» و «گردونه آکورد»از سوی نشر تصنیف به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط