سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
5 عنوان کتاب در حوزه علمی و فناوری منتشر شد

پرویز کرمی، مدیر مسوول انتشارات دانش‌بنیان فناور، از انتشار پنج عنوان کتاب در حوزه علمی و فناوری خبر داد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی، مدیر‌مسوول انتشارات دانش‌بنیان فناور، با اعلام انتشار پنج عنوان کتاب در حوزه علوم و فناوری گفت: کتاب‌های «فتح‌الفتوح»، «تحلیل اجمالی بر پدیده مهاجرت»، «مروری بر ساختار سیاستگذاری کلان علم و فناوری» و «روند پیشرفت علم، فناوری و نوآوری در جمهوری اسلامی ایران» و نیز «راهبر تولید دانش‌بنیان» پنج کتابی است که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری منتشر شده‌است.
 
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در خصوص ویژگی کتاب «مروری بر ساختار سیاستگذاری کلان علم و فناوری» عنوان کرد: نام کامل این کتاب، «مروری بر ساختار سیاستگذاری کلان علم و فناوری کشورهای آمریکا، چین، آلمان، فرانسه، انگلیس، ترکیه، ژاپن، کره جنوبی و اتحادیه اروپا»ست. در این کتاب سعی شده‌است  نحوه سیاستگذاری، ساختار و تشکیلات کلان علم و فناوری،‌ در کشورهایی که زیربناهای موردنیاز علم و فناوری آن‌ها با ایران کاملا متفاوت است و نیز در کشورهایی که قرابت و مشابهت نسبی در این زمینه با کشورمان دارند، بررسی شود. 

مدیر‌مسوول انتشارات دانش‌بنیان فناور، در‌خصوص کتاب «تحلیل اجمالی بر پدیده مهاجرت» با اشاره به این‌ مطلب که یکی از ستون‌های اصلی مولد پژوهش، فناوری و نوآوری در هر کشور وجود نیروهای متخصص و تحصیل‌کرده است، ادامه داد: به منظور مقابله با مهاجرت نیروهای متخصص کشور و بازجذب این استعدادها باید برنامه‌های دیگر کشورها مطالعه و برای مواجهه منطقی با پدیده مهاجرت، برنامه‌ریزی کنیم. این اثر ضمن آسیب‌شناسی این موضوع، توصیه‌های سیاستی پیشنهاد داده‌است.
 
مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به کتاب «فتح الفتوح» اظهار کرد: این کتاب به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسوولان بنیاد ملی نخبگان و نخبگان جوان برگزیده در دیدارهای سالانه اختصاص دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در پایان درباره کتاب «روند پیشرفت علم، فناوری و نوآوری در جمهوری اسلامی ایران» گفت: این کتاب با عنوان کامل «روند پیشرفت علم، فناوری و نوآوری در جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با کشورهای مالزی، ترکیه، برزیل و ژاپن از سال 1384 تا سال 1390» است که در آن، پیشرفت علمی این کشورها در لایه‌های مختلف با روند پیشرفت علمی در ایران مورد مقایسه مفصل قرار گرفته‌است. 

کرمی در پایان به انتشار کتاب «راهبرد تولید دانش‌بنیان، جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد مقاومتی» اشاره و اظهار کرد: این کتاب شامل بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدارمسوولان شرکت‌ها و فعالان تولید دانش‌بنیان در سال‌های اخیر در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید دانش‌بنیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها