یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
انتشار فلسفه اخلاق با رویکردی تربیتی

کتاب «فلسفه اخلاق با رویکرد تربیتی» نوشته حجت‏الاسلام دکتر احمد دبیری، عضو هیات علمی دانشگاه یزد، از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب حاضر درصدد تبیین ساده مهم‏ترین مسایل مطرح در حوزه فلسفه اخلاق است و با استفاده از دیدگاه‏های اندیشمندان مسلمان، به ارایه دورنمایی از مهم‏ترین مباحث این حوزه، به ویژه با تاکید بر دفاع از آموزه‏های اخلاق اسلامی در مقابل مکاتب اخلاقی غرب پرداخته است. 

تربیت، رویکرد اصلی همه فصل‌های این کتاب را شکل می‌دهد و در واقع، نویسنده از دیدگاه و نگرش تربیتی به بسیاری از مفاهیم فلسفه اخلاق پرداخته و مباحثی مانند کلیات مباحث اخلاق، واقع‏گرایی و غیرواقع‏گرایی اخلاقی، معرفت اخلاقی، اطلاق و نسبیت در اخلاق، غایت‏گرایی در اخلاق، وظیفه‏گرایی، مسوولیت اخلاقی و رابطه دین و اخلاق را به مخاطب منتقل می‌کند.

در این کتاب، همچنین مطالبی درباره اهمیت پرداختن به مباحث مربوط به فلسفه اخلاق و تربیت بیان شده، از جمله در فرهنگ اسلامی مطالبی به ‌صورت پراکنده در این حوزه ارایه شده است.

چاپ نخست کتاب فلسفه اخلاق با شمارگان یک هزار نسخه، در 192 صفحه و به قیمت 350 هزار ریال به تازگی از سوی نشر معارف منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط