شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با یارانه600  میلیون ریالی ارشاد

چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، 6 آبان‌ماه با شرکت 95 ناشر خصوصی و 25 ناشر دولتی و حضور مقامات کشوری و لشکری کار خود را آغاز می‌کند. معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این نمایشگاه، یارانه 600 میلیون ریالی در نظر گرفته است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)نشست رسانه‌ای چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، صبح امروز، چهارم آبان‌ماه 1392 با حضور سردار احمد ذوالقدر، جانشین سپاه محمد‌رسول‌الله، حسین صفری، نماینده موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و سردار علی ناظری، معاون ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه و بسيج در موسسه فرهنگی، رسانه‌ای اوج برگزاری شد.

در ابتدا، سردار ذوالقدر با اشاره به گذشت 34 سال از وقوع انقلاب اسلامی و 24 سال از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گفت: ما اکنون با دو نسل از مخاطبان مواجهیم؛ نخست، نسلی که دفاع مقدس را درک کرده است و دیگر، نسلی که با رویداد‌های دفاع مقدس آشنا نیست و همیشه درباره آن پرسش‌هایی دارد.

وی ادامه داد: همچنین، در آن سوی مرز‌ها، کشور‌های بسیاری علاقه‌مندند درباره ابعاد مختلف مهمترین عملیات‌های اجرا شده در ایران که در دنیا بی‌سابقه بوده است بدانند. و نیز بدانند که چگونه کشورمان با دست خالی در برابر دنیا ایستاد.

ذو‌القدر ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس نباید در قالب نمایشگاه‌ها باقی بماند. امروزه در دنیا، ارزشمندی فرهنگ، تمدن و دانش کشور‌ها را بر اساس میزان مطالعه آن کشور می‌سنجد. سپاه محمد رسول‌الله تهران میزبان چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس است. این نمایشگاه می‌تواند مورد استفاده تمامی اقشار قرار گیرد. علاقه‌مندیم بتوانیم در طول سال هم با اقشار گوناگون جامعه ارتباط موثری در زمینه آثار دفاع مقدس برقرار کنیم.

جانشین سپاه محمد‌رسول‌الله در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که از لحاظ ترافیک شهری بهترین مکان (مصلای امام خمینی(ره) تهران) را برای برپایی این نمایشگاه در نظر گرفتیم گفت: در کنار تمامی فضا‌هایی که برای  صنف‌های مختلف از جمله دانشجویان، ناشران و ... درنظر گرفته شده، فضایی نیز به کودکان اختصاص یافته است. همچنین سالنی هم برای همایش‌ها و آیین‌های رونمایی و برگزاری نشست‌های علمی و ادبی در نظر گرفته‌ایم.

سردار ناظری در این برنامه «دفاع مقدس، الگوی حماسه‌ساز» را شعار چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: این شعار با هدف نشان دادن توان مردم برای حل مشکلات کشور است. قصد داریم به مسوولان بگوییم که می‌توان با تکیه بر استعداد نویسندگان، ناشران و تمامی اهالی کتاب ساز و کار خلق حماسه را از سوی مردم فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آیین گشایش چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ساعت 15 و سی دقیقه دوشنبه، 6 آبان‌ماه 92 با حضور سردار محمد‌رضا نقدی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد‌باقر قالیباف، شهردار تهران و برخی دیگر از مسوولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان از ساعت 10، هفتم آبان‌ماه می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند. این نمایشگاه تا 13 آبان‌ماه در مصلای تهران برپا خواهد بود.

ناظری افزود: تاکنون 120 ناشر (95 ناشر خصوصی و 25 ناشر دولتی) برای حضور در این نمایشگاه ملی نام‌نویسی کرده‌اند که با 6‌هزار عنوان کتاب در گونه‌های مختلف ادبی و پژوهشی حضور داشته باشند. از ناشران خواسته‌ایم که با آثاری که در سه سال اخیر منتشر شده‌اند به نمایشگاه بیایند.

حسین صفری، نماینده موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی نیز در این نشست رسانه‌ای با بیان این‌که تجربه‌های خوبی به نسبت جغرافیای شهر‌های برگزار کننده نمایشگاه‌های ملی کتاب دفاع مقدس در سه سال پیش به دست آورده‌ایم گفت: در هر یک از نمایشگاه‌ها شاهد رشد 20 درصدی در هر نمایشگاه بوده‌ایم. رخداد خوبی که در طول برگزاری این نمایشگاه‌ها روی می‌دهد، همگامی بیش از 20 نهاد و سازمان برای برپایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس است.

وی از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به عنوان نمایشگاهی تخصصی یاد کرد و افزود: رسیدن به امکان جذب مخاطب نکته کلیدی در این گونه نمایشگاه‌هاست و پس از آن مساله توزیع کتاب وجود دارد که در هدف‌گذاری‌ها برطرف کردن هر دو مساله یاد شده مورد توجه است.

صفری برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای ناشران دانست که اولین‌‌هایشان را در این نمایشگاه عرضه کنند و ادامه داد: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 600 میلیون ریال یارانه خرید در نظر گرفته است که به صورت بن الکترونیکی به مخاطبان ارایه می‌شود.

وی افزود: در این دوره، شورای برگزاری نمایشگاه تشکیل شد که در این شورا مصوب شد اقشار عادی (دیپلم) 200 هزار ریال، دانشجویان و بسیجیان و حوزویان‌ 400 هزار ریال، دارندگان مدرک دکتری، حوزویان، خانواده جانبازان و ایثارگران 500 هزار ریال و موسسه‌ها با معرفی‌نامه می‌توانند 5 میلیون ریال بن‌ کتاب دریافت کنند.

صفری تصریح کرد: دستگاه‌های کارت‌خوان الکترونیک نیز به سه شیوه قابلیت ارایه خدمات دارند و مردم می‌تواند با کارت‌های توزیعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارت‌های ویژه نمایشگاه و کارت‌های خرید عضو شتاب خرید کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها