دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
افتتاح کتابخانه عمومی شهدای اسلام آباد اندیکای خوزستان

زینب خدری، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اندیکای استان خوزستان با اشاره به افتتاح کتابخانه روستایی شهدای اسلام آباد این شهرستان گفت: این کتابخانه که زمین آن ازسوی یک خیر وقف شده‌است، فردا (30 مهر ماه) گشایش می‌یابد./

خدری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: کتابخانه عمومی شهدای اسلام آباد واقع در روستای اسلام آباد شهرستان اندیکا با حضور  آیت‌الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی گشایش خواهد یافت.

وی درباره مشخصات و ویژگی‌های کتابخانه عمومی شهدای اسلام‌آباد گفت: کتابخانه عمومی شهدای اسلام‌آباد شهرستان اندیکا سومین کتابخانه عمومی این شهرستان است که در زمینی با  مساحت 270 متر مربع و اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال ساخته و تجهیز شد و فردا (سه‌شنبه 30 مهرماه) افتتاح خواهد شد.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اندیکا افزود: کتابخانه عمومی شهدای اسلام آباد تنها مکان فرهنگی در روستای اسلام آباد است که در توابع شهرستان اندیکا قرار گرفته است.

خدری عنوان کرد: یکی از برنامه های سند چشم انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توجه ویژه به مناطق محروم است و تلاش کردیم در روستاهایی که در حال حاضر دارای کتابخانه نیستند و از این نعمت بی‌بهره هستند کتابخانه ساخته شود یا ساختمانی که ازسوی مسوولان یا خیران منطقه داده می‌شود بهسازی و تجهیز شود و به عنوان کتابخانه عمومی در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

وی افزود: این کتابخانه عمومی دارای بخش‌های مخزن، امانت کتاب، بخش مرجع، سالن‌های مطالعه خواهران و برادران، جست‌وجوی کتاب و نمایه نشریات و مجلات و همچنین بخش کودک مجزاست. 

خدری گفت: کتابخانه عمومی شهدای اسلام آباد برنامه‌های فرهنگی زیادی را برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در نظر گرفته‌ که با شروع به کار رسمی آن در روز سه شنبه، این خدمات ارايه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط