جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
جمع قرآن و تقسیمات آن خواندنی شد

کتاب «جمع قرآن و تقسیمات آن» اثر سیدعبدالرسول حسینی‌زاده که به تازگی از سوی انتشارات بوستان کتاب روانه بازار نشر شد، دو موضوع از تاریخ قرآن شامل جمع قرآن و تقسیمات قرآن را بررسی کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ کتاب «جمع قرآن و تقسیمات آن» در دو فصل جمع قرآن و تقسیمات قرآن به رشته تحریر درآمده است. در حقیقت، از دیرباز قرآن‌پژوهان به این موضوعات توجه داشته و مباحث مختلف آن‌ها را بررسی کرده‌اند.

مخاطبان این اثر با مضامینی مانند جمع قرآن به معنای حفظ آن، جمع قرآن به معنای نگارش آن، ترتیب آیات در سوره‌ها، جمع بین اقوال، آیه در اصطلاح، کوتاه‌ترین و بلندترین آیه، آخرین آیه نازل شده، دلایل اجتهادی بودن نظم آیات در سوره‌ها، نشانه‌گذاری آیات، بسامد قرآنی، تناسب آیات، آخرین سوره نازل شده و رکوعات آشنا می‌شوند.

در بخشی از کتاب «جمع قرآن و تقسیمات آن» نوشته شده است: «همزمان با نزول تدریجی قرآن بر رسول اعظم(ص) و ابلاغ آن به مردم، آن حضرت(ص) به کاتبان وحی فرمان می‌دادند تا آن را بنگارند و موارد معدودی که آیه یا آیاتی پراکنده نازل می‌شد به فرمان آن حضرت(ص) در جایگاه خود قرار می‌گرفت. بدین ترتیب سوره‌های قرآن با اشراف آن حضرت(ص) تنظیم شد... از دیرباز قرآن دارای تقسیم‌های ظاهری و محتوایی بوده است، قدمت بخشی از این تقسیم‌ها به زمان رسول خدا(ص) باز می‌گردد.»

نخستین چاپ کتاب «جمع قرآن و تقسیمات آن» با شمارگان یک هزار نسخه در 221 صفحه و به بهای 90 هزار ريال به تازگی از سوی واحد نشر موسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط