پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
رهایی از ناآرامی به انتشار کتاب انجامید

کتاب «رهایی از ناآرامی» به قلم دکتر سیدحمیدرضا علوی از سوی انتشارات بوستان کتاب قم منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر با بهره‌گیری از متون دینی، تربیتی و روان‌شناسی و هم‌نوا با بزرگان عرفا و فلاسفه عالم، در پی تحلیل ریزترین نکاتی است که می‌توانند در سوق دادن منطقی و معقول افراد جامعه به سوی شادی و آرامش راستین منشاء تاثیر فراوان باشند. 

فصل‌های بیست و چهارگانه اثر حاضر به موضوعاتی نظیر کمال‌گرایی افراطی،‌ ورزش، لزوم مقابله با کم‌رویی، اجتناب از تجمل‌پرستی و چشم و هم چشمی، توکل، تلاش، شناخت رضای خدا، خودشناسی، شناخت مرگ و قوانین آرامش می‌پردازد.

کتاب رهایی از ناآرامی، اثری تخصصی برای طلاب و دانشجویان در گروه اخلاق و علوم تربیتی به شمار می‌آید.

مخاطبان این اثر با مضامینی نظیر حزن ممدوح،‌ آتش‌بس، قیام در مقابل شیطان، عدم تمرکز و خیال‌پردازی، عجله در نماز،‌ حفظ و اعتدال، آثار گهربار چهره شاد، حفظ صمیمیت، پیشرفت خشم، تربیت‌ دینی کودکان، آثار کم‌رویی، حفظ عزت نفس، عادت کردن به نعمت، طراحی الهی، یاس و ناامیدی، حزن مقدس، بالاترین معنای استخاره، تعریف دنیا، انطباق دید با خدا و اعتماد به خدا آشنا می‌شوند.

در بخشی از کتاب رهایی از ناآرامی نوشته شده است: «خوبی و نیکی باعث شادی و آرامش است و گناه و بدی سبب نگرانی و اندوه. به راستی باید جشن گرفت و از سرور و شادی در پوست نگنجید آن‌گاه که در راستای اهداف بلندی حرکت می‌کنیم که برای وصول به آن‌ها خلق شده‌ایم و حقیقتا باید ماتم گرفت و زانوی غم در بغل، مانند زمانی که در مسیری خلاف آن اهداف قدم می‌نهیم.»

نخستین چاپ کتاب رهایی از ناآرامی با شمارگان یک هزار نسخه در 284 صفحه و به قیمت 80 هزار ريال به تازگی از سوی انتشارات بوستان کتاب قم راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط