چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
معرفی 100 چهره ادبی تاثیرگذار لندن در سال 2013

صد چهره تاثیرگذار ادبی لندن در حالی معرفی شدند که نویسندگان و ناشران برجسته، بیشترین سهم را در این فهرست تشکیل می‌دهند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از استاندارد، در این فهرست چهره‌های مشهوری چون جی.کی.رولینگ رمان نویس و خالق «هری پاتر» که امسال با کتاب «خلا ناگهانی» و «آوای کوکو» نخستین اثر جنایی‌اش که با نام رابرت گالبرایت سروصدای زیادی به پا کرد و ایان مک اوان رمان نویس مشهور جای دارند.

زادی اسمیت نویسنده و روزنامه‌نگاری که در لندن و نیویورک زندگی می‌کند و جدیدترین رمانش با عنوان «ان دبلیو» را سال پیش منتشر کرد و ای.ال جیمز نویسنده و خالق سه گانه «پنجاه طیف خاکستری» که پردرآمدترین نویسنده سال شد، از دیگر چهره‌های مطرح ادبی لندن هستند.

کارول آن دافی ملک‌الشعرای بریتانیا و میمی اسپنسر نویسنده بهترین کتاب تغذیه و رژیم‌غذایی سال و ویراستار مجله‌های سبک زندگی، سیمون سباگ-مونته فور نویسنده و تاریخ نگار که درباره تاریخ روسیه تحقیق می‌کند، لوتی موگاچ نویسنده و روزنامه نگار تایمز از دیگر نویسندگان این فهرست هستند.

در عین حال، نام رمان‌نویسانی چون کیت موسه، ویلیام بوید، رابرت هریس، آنتونی بیوور تاریخ نگار و نویسنده، جولیان بارنز نویسنده برنده جایزه بوکر 2011 و نیز جانت وینترسون، ند بیومن، ویکتوریا هیسلاپ و مارتین امیس در این مجموعه دیده می‌شود.

پیتر فورنس مدیر جشنواره هی، ویلیام سیگارت مدیر جایزه شعر فوروارد و ایون اروین مدیر جایزه من بوکر از دیگر چهره‌های برجسته ادبی لندن هستند.

در این میان، مدیران انتشاراتی‌های بزرگ نیز جایگاه خاصی دارند و تام ولدوم مدیرعامل پنگوئن رندوم هاوس بریتانیا، چارلی ردماین مدیر عامل هارپر کالینز، گیم گیل ریباک رییس پنگوئن رندوم هاوس، رنان لاوتون کارگزار ادبی، تیم هلی هاتچینسون مدیر عامل کتاب هچت بریتانیا، اورسولا مکنزی مدیر عامل انتشارات لیتل براون و نیگل نیوتاون مدیر عامل انتشارات بلومزبری نیز چهره های برجسته ادبی مرکز بریتانیا را تشکیل می‌دهند.

چهره‌های مستقلی چون ربکا نیکولسون ناشر، اد ویکتور بنیانگذار موسسه ادبی و چارلی کمبل کارگزار ادبی وی نیز در این فهرست جای گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها