سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵
انتشار «خدمات اينترنتي در كتابخانه‌هاي عمومي»

اداره‌كل پژوهش و نوآوري نهاد كتابخانه‌هاي عمومي با همكاري موسسه انتشاراتي كتاب‌نشر، كتاب «خدمات اينترنتي در كتابخانه‌هاي عمومي» را منتشر كرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور كتاب «خدمات اينترنتي در كتابخانه‌هاي عمومي» را چارلز مكلور و پائول ايگر تاليف و مريم آذرگون و مهناز جعفري ترجمه كردند. 

اين اثر نخستین كتاب از مجموعه «مجموعه كتابخانه‌هاي عمومي» است كه به دبيري مهدي شقاقي، رييس اداره انتشارات و ارتباط نهاد منتشر مي‌شود. 

«سنجش و ارتقاء خدمات اينترنتي در كتابخانه‌هاي عمومي» در این کتاب  ارزیابی شده است. نويسندگان كتاب كوشيده‌اند بين نقش‌هاي سنتي كتابخانه‌هاي عمومي و نقش‌هاي جديدِ مربوط با اينترنت، رابطه‌اي ديالكتيكي برقرار كنند. از ميان همه انواع كتابخانه‌ها، شايد فقط بتوان كتابخانه عمومي را يك «نهاد اجتماعي» دانست. 

در سند چشم‌انداز نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در افق ايران ۱۴۰۴، نقش‌هاي اصلي كتابخانه‌هاي عمومي ايران در دسترس قراردادنِ منابع اطلاعاتي، آموزش و مطالعه است. اين نقش‌ها مي‌تواند كتابخانه‌ها را در مواجهه با اينترنت با مسایلي مواجه كند كه از وجهي، مشابه مواردی باشد كه در اين كتاب مطرح شده است. 

كتاب حاضر مي‌تواند با توجه به اين نقش‌ها، سرنخ‌هاي خوبي را به‌دست دهد كه با استفاده از آن بتوان تحليل كرد كه ورود اينترنت به كتابخانه‌هاي عمومي چگونه و از چه‌ راه‌هايي ممكن است با اين نقش‌ها همگرايي يا واگرايي داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط