یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
قیمت کاغذ به سرازیری افتاد

محمد دفتری‌منش، بازرس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران گفت: کاغذ به مقدار مورد نیاز در بازار وجود دارد به همین دلیل قیمت‌ها رو به کاهش است و هر بند کاغذ 70 گرمی تحریر در بازار کاغذ تهران با قیمت حدود 86 هزار تومان به فروش می‌رسد.-

بازرس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کاغذ به مقدار مورد نیاز در بازار وجود دارد و به همین دلیل قیمت‌ها رو به کاهش است. به دلیل سود زیاد ناشی از واردات کاغذ، واردکنندگان فراوانی به این کار روی آورده‌اند و همین امر سبب شده است که کاغذ در بازار زیاد شود و قیمت آن روندی نزولی داشته باشد. 

محمد دفتری‌منش ادامه داد: اگر به قیمت‌ها طی دو هفته گذشته توجه کنید متوجه خواهید شد که قیمت‌ها با یک روند نزولی همراه بوده است، چرا که کالا به مقدار فراوان در بازار وجود دارد و تقاضا کم است، پیش‌بینی من این است که این روند نزولی ادامه خواهد داشت.

بازرس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران درباره دلایل آشفتگی بازار کاغذ در سال گذشته گفت: تحریم‌ها در سال گذشته به اوج خود رسید. در ماه‌های اخیر برای واردکردن کاغذ از اندونزی و چین مجبور به پرداخت 30 درصد هزینه بیشتر برای خرید کاغذ شدیم و 130 درصد پول به حساب بانک‌ها واریز می‌شد و 30 درصد پول اضافی را چند ماه بعد دریافت می‌کردیم.

وی ادامه داد: تمامی این اتفاقات در شرایطی رخ داد که پیش از این برای خرید کاغذ، 10 تا 30 درصد هزینه کل را به حساب بانک‌ها پرداخت می‌کردیم که این نشان از افزایش 100 درصدی برای سرمایه‌گذاری در بحث کاغذ است.

دفتری‌منش با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده ناشی از تحریم‌ها گفت: به دلیل تحریم‌ها مجبور بودیم که جنس‌ها را به بندر بوشهر ببریم که این عامل باعث افزایش زمان و هزینه برای واردکنندگان شده بود که خوشبختانه  تحریم کشتیرانی در ماه‌های گذشته برطرف شد. 

براساس اعلام بازار کاغذ و مقوای تهران، هر بند کاغذ تحریر 70 گرمی، 100*70 ، 86 هزار تومان، هر کیلو کاغذ گلاسه 250 گرمی 100*70 ، پنج هزار 800 تومان و هر کیلو مقوای پشت طوسی به قیمت سه‌ هزار و 450 تومان به فروش می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط