یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
آغاز کار جشنواره ادبی هامبورگ

شهر هامبورگ از پنجشنبه شب (12 سپتامبر21 شهریور) شاهد آغاز کار پنجمین فستیوال ادبیات است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این فستیوال که تا 21 سپتامبر (30 شهریور) ادامه دارد، دربرگیرنده 80 مراسم متفاوت است و طی آن، نویسندگان پرفروش بین المللی، نویسندگان سرشناس آلمانی و نویسندگان نوقلم به خواندن تازه ترین آثار خود می‌پردازند. در مراسم کوتاه گشایش این فستیوال، فرانتس هوهلر نویسنده سوییسی به روخوانی گوشه ای از رمان خود با عنوان «سکوی راه آهن 4» پرداخت.

نیکلاس هانزن، پتر لومان و هاینتس لمان مدیران این فستیوال در مراسم گشایش جشنواره، دیگر بار اعلام کردند استفن کینگ برای انتشار رمان «دکتر اسلیپ» در تاریخ 20 نوامبر (29 آبان) به هامبورگ سفر خواهد کرد. همچنین پروفسور باربارا کیسلر سناتور فرهنگی در نطق افتتاحیه خود تاکید کرد که این فستیوال، جایگاه خود را به عنوان یک رویداد فرهنگی بزرگ مستحکم کرده است و اداره فرهنگی آلمان مبلغ 100 هزار یورو برای جشن کتابخوانی هزینه کرده است.

در نخستین روز برگزاری این فستیوال، رفیق شامی با جایزه «تودل باند هامبورگ» به ارزش 3 هزار یورو در کلیسای سنت کاترین مورد تجلیل قرار گرفت. این جایزه که امسال،  نخستین بار اهدا شد، قرار است در آینده هر سال به بهترین داستانسرایی که از سوی دانش آموزان هامبورگ انتخاب می شود، اهدا شود.

از جمله نقاط عطف این فستیوال، حضور میرکو بونه، ترتسیا مورا، کلمنس میر، ماریون پوشمان و مونیکا ساینر شش فینالیست امسال جایزه کتاب آلمان است. در بخش نویسندگان نوقلم از میان هشت نویسنده نامزد جایزه میشاییل کوهنه یک نویسنده به عنوان برنده این جایزه 10 هزار یورویی معرفی خواهد شد. بنیاد کلاوس میشاییل کوهنه از پنج سال پیش تا کنون از این فستیوال حمایت می کند و امسال نیز مبلغ 250 هزار یورو هزینه کرده است.

از جمله شریکان این فستیوال، کتابفروشی هیمان و انتشارات اولشتاین هستند. این دو با همکاری یکدیگر ترتیبی داده اند که یک واگن ویژه در شهر هامبورگ به فروش کتاب و بلیت بپردازد.

در این جشنواره، با همکاری کتابفروشی استریپس و استوریز یک سالن برای رمانهای گرافیکی تعیین شده که چهار هنرمند بین المللی در آنجا به عرضه آثار خود می پردازند. شریکان مطبوعاتی این فستیوال هم رادیو شمال آلمان و نشریه هامبورگر آبندبلات هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها