یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
انتشار مجموعه مقالات چهارمین سمینار چالش‌های فیزیک

مجموعه مقالات و مذاکرات چهارمین سمینار چالش‌های فیزیک کشور، به همت شاخه فیزیک فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، در 148 صفحه منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این مجموعه که توسط محمد اخوان رییس شاخه فیزیک فرهنگستان تنظیم و ویرایش شده است، شامل متن سخنرانی آقای رضا داوری اردکانی، رییس فرهنگستان علوم در جلسه افتتاحیه سمینار،گزارش محمد اخوان، دبیر سمینار و هشت سخنرانی از استادان و صاحبنظران دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مختلف کشور است.

در این مجموعه منتشر شده، رابطه پژوهشکده‌های فیزیک و صنعت که از سوی دکتر هاشم رفیعی‌تبار و فلسفه وجودی پژوهشکده‌ها اثر دکتر مصطفی صحرایی در این مجموعه به چاپ رسیده است.

تبیین لزوم پژوهشکده‌های فیزیک بر گسترش تحقیقات فیزیک تجربی عنوان سخنرانی دیگری است که از سوی دکتر محمدمهدی طهرانچی از دانشگاه شهیدبهشتی در این همایش ایراد شده و در این مجموعه به چاپ رسیده است.

 پژوهشکده لیزر و پلاسما، انجمن‌های علمی، علوم فیزیک و برنامه توسعه کشور موضوع سخنرانی دکتر محمدحسین مجلس آرا در این همایش بود که به همت اخوان در این مجموعه منتشر شده است.

جایگاه انجمن اپتیک و فوتونیک در برنامه‌ریزی‌های علمی کشور، نقش انجمن‌های علمی در توسعه علمی کشور و یا توسعه علمی بدون توسعه انجمن‌ها امکان پذیر است؟ از دیگر سخنرانی‌هایی است که در مجلد چهارمین سمینار چالش‌های فیزیک کشور به زیر چاپ رفته است.

مجموعه مذاکرات و بحث‌های انجام شده در میزگرد سمینار با موضوع «لزوم هم‌اندیشی و هماهنگی نهادهای متولی فیزیک کشور در حل چالش‌های موجود: ارایه راهکار و ساز و کار»،از دیگر مطالب خواندنی در این مجموعه است.

چهارمین سمینار چالش‌های فیزیک کشور در اسفندماه سال 1390 به همت شاخه فیزیک فرهنگستان علوم و با حمایت دانشگاه شهیدبهشتی، قطب علمی سیستم‌های پیچیده و ماده چگال دانشگاه صنعتی شریف و گروه پژوهشی مواد پیشرفته دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف در محل فرهنگستان علوم برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها