دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
شجاعی صائین: احتمال صدور ويزا منتفي شد

علی شجاعی صائین مدیرعامل خانه کتاب از منتفی شدن احتمال صدور ویزا برای مقامات ایرانی برای شرکت در اجلاس «شابم» و «شابک» خبر داد.-

علی شجاعی صائین مدیر عامل خانه کتاب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره حضور ایران در اجلاس «شابم» و «شابک» گفت: پی‌گیری‌های لازم انجام شده است اما به نظر می‌رسد که رفتن به نمایشگاه منتفی باشد و مسوولان ایرانی غایبان این نمایشگاه خواهند بود.

وی درباره دلیل ارسال ویزای هیات ایرانی برای حضور در این اجلاس گفت: صادر نشدن ویزاهای ما برای حضور در این اجلاس دلیل خاصی ندارد. خانه کتاب طبق روال معمول اقدامات لازم را انجام داده است اما ویزای ما برای حضور در این اجلاس آماده نشده است.

هیات ایرانی متشکل از علی شجاعی صائین، داریوش مطلبی و علی اسماعیلی قرار بود در اجلاس «شابک» و «شابم» حضور داشته باشند.

جمهوری اسلامی ایران در 12 سال گذشته حضور فعالی در این اجلاس داشته است. در سال‌های 2000 تا 2005 ایران پیشنهاد میزبانی اجلاس شابک را ارایه داد. در سال 2005 این پیشنهاد از سوی ایران پذیرفته شد و در این سال ایران میزبان کشورهای عضو «شابک» بود.

صبح امروز برخی از رسانه ها از احتمال صدور ویزای مسوولان ایران تا پایان وقت اداری امروز خبر ‌دادند اما شجاعی صائین در گفت‌و‌گو با ایبنا احتمال صدور ویزا را منتفی اعلام کرد.

اجلاس «شابک» و «شابم» روزهای یازدهم و دوازدهم سپتامبر در نیویورک برگزار می‌شود.

خبرنگار: مهدي سرايي

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها