سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
انتشار 12 کتاب درباره فرقه ساختگی بهائیت

مدیر گروه بهائیت پژوهشکده باقرالعلوم (ع) از تدوین 12 جلد کتاب درباره شفاف‌سازی از فرقه ساختگی بهائیت خبر داد._

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسینعلی موسوی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با ارایه توضیحاتی درباره روش‌های موثر در مواجهه با جریان‌های انحرافی عنوان کرد: ارایه هرگونه طرح و برنامه برای مقابله با تهاجم جریان‌های انحرافی نیازمند شناخت کافی از ایدئولوژی، توان علمی، شیوه‌های تبلیغی، جغرافیای انسانی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن جریان است.
 
وی ادامه داد: عقاید فرقه بهائیت بنای وحیانی ندارد و صرفا بر اساس گفته‌های رهبران خود نوشته و حتی در نمونه‌های مختلف دچار تناقض‌های فاحش نیز شده‌اند.
 
این پژوهشگر حوزوی عنوان کرد: وجود چنین تناقض‌هایی در منابع و متون بهائی و مسایل عقیدتی این فرقه به حدی است که به گفته بهائی‌پژوهان در صورت اتکا به متون خودشان مجبوریم کلامی را با رد کلامی دیگر پذیرا شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌زاده افزود: رهبران این فرقه برای فرار از این تناقضات و اشتباهات فراوان مجبور شده‌اند طی یکصد سال اخیر چند بار منابع فرقه خود را تغییر و تصحیح کنند، به طوری که آن را از شکل نخستین و سنتی خود خارج و به بهائیتی مدرن و جدید تبدیل کنند. بنابراین، گروه بهائیت پژوهشکده باقرالعلوم (ع) کتابچه‌هایی را در 12 عنوان با موضوعات تحقیقاتی و پژوهشی متنوع تهیه کرده است تا در اختیار محققان و مراکز پژوهشی کشور درباره مقابه با فرقه ضاله بهائیت قرار دهد. 

وی درباره موضوع جلد نخست این مجموعه گفت: در موضوع بابیه کتاب‌ها و مقالات متعددی در زمینه‌های تاریخی، عقیدتی و اجتماعی نوشته‌ شده است که هر یک به نوبه خود قدمی در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی به شمار می‌آید و ما نیز در ادامه این راه کتاب «پژوهشی در فرقه بابیه» را تدوین کرده‌ایم که دارای ویژگی‌ها و امتیازهای برجسته‌ای نسبت به دیگر تالیفات است که از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به استفاده از منابع ارجاعی متقن و مورد وثوق بابی‌ها، ارایه تصویری از برخی متون بابیه در راستای اتقان بیشتر مطالب مندرج در این کتاب، نقد و بررسی آموزه‌ها و احکام این فرقه، عرضه کتاب‌شناسی فراگیر از آثار بابیه و نقد به همراه تصاویری از آن‌ها اشاره کرد. 

این مدیر پژوهشی با اشاره به جلد دوم این مجموعه با عنوان «شیوه‌های تبلیغی بهائیت و راهکارهای مقابله با آن» اظهار کرد: این اثر برای بهره‌برداری مدیران، کارشناسان و صاحب نظران حوزه دین و فرهنگ منتشر می‌شود. همچنین عنوان جلد سوم «بهائیت و روسیه» است. 

مدیر گروه بهائیت پژوهشکده باقرالعلوم (ع) اظهار کرد: از این مجموعه سه جلد کتاب آماده چاپ شده‌اند و 9 جلد دیگر در مرحله ویراستاری ‌قرار دارند که تا اواسط سال 93 منتشر خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط