پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
«تحلیل توصیفی حرکات ورزشی» نگاشته می‌شود

مولف کتاب تحلیل توصیفی حرکات ورزشی گفت: این کتاب از جمله منابع درسی دانشجویان تربیت بدنی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته بیومکانیک به شمار می‌آید._

حسین نبوی‌نیک در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که دکتر حیدر صادقی در نگارش این کتاب نیز همکاری کرده است اظهار کرد: این اثر در مراحل پایانی نگارش قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا ماه‌های آینده برای نخستین‌بار وارد دانشگاه‌ها و بازار کتاب‌های ورزشی ایران منتشر شود.
 
وی درباره محتوای این اثر توضیح داد: با توجه به ذات تحلیل و توصیفی بودن مطالب کتاب تحلیل توصیفی حرکات ورزشی می‌توان محتوای آن را از جنبه‌های پژوهشی و کاربردی طبقه‌بندی کرد.

این مدرس دانشگاه غیر انتفاعی سناباد افزود: جنبه پژوهشی این کتاب ویژه دانشجویان است تا با کمک علم روش تحقیق از مطالب آن بهره ببرد و حتی بر محتوای علمی آن بیفزایند و جنبه کاربردی این اثر نیز ویژه مربیان ورزشی است تا به کمک مبانی آن تمرین‌ها را آنالیز کنند و سپس به ورزشکاران ارایه دهند.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا پیش از این کتابی وجود داشت که به شیوه تحلیلی حرکات ورزشی را توصیف کنند؟» گفت: پیش از این میان کتاب‌های تخصصی و ورزشی کتابی که به شکل متمرکز و سازماندهی‌شده تنها به چنین مضامینی بپردازد، در بازار نشر ایران و حتی در سطح جهان موجود نبود. در حقیقت، تحلیل توصیفی حرکت در بیومکانیک به طور پراکنده در کتاب‌هایی که تاکنون رشته تحریر درآمده‌اند، آورده شده است. کتاب «تحلیل توصیفی حرکات ورزشی» بر اساس یافته‌هایم در حوزه بیومکانیک به شمار می‌آید. 

تاکنون از حسین نیک‌نبوی کتاب‌های «راهنمای آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی» و  «مجموعه سوالات کارشناسی ارشد حرکت‌شناسی ورزش» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط