چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
رساندن بن‌ کتاب به دست مخاطبان واقعی یار مهربان

مدیرمسوول انتشارات یلدا قلم با اشاره به ضرورت افزایش سرانه مطالعه میان مخاطبان آثار تخصصی و عمومی گفت: رساندن بن‌ کتاب به دست مخاطبان واقعی کتاب می‌تواند تا اندازه زیادی سبب افزیش انگیزه و سرانه مطالعه شود.-

رسول یزدان‌بخش‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ افزود: یکی از عللی که سبب شده کتاب نقش کمتری را در زندگی مردم ایفا کند، بالا رفتن هزینه‌های زندگی باشد. این‌که بسیاری از مردم ایران هنوز کتابخوان نشده‌اند، به این عامل برمی‌گردد که قشر کتابخوان جامعه ما که همان قشر متوسط‌اند،‌ با دو مقوله مالی سر و کار دارند؛ یکی هزینه‌های فراوان  زندگی و دیگری، بالا رفتن قیمت کتاب‌‌ که این امر عامل در حوزه مطالعه کتاب‌های دینی نمود دیگری دارد.

مدیرمسوول انتشارات یلدا قلم اظهار کرد:‌ کتاب‌های دینی بالاترین شمارگان نشر را به خود اختصاص دارند و اساسا در بطن زندگی مردم حضور دارند اما با وجود این شاهدیم که میزان خرید این مکتوبات نیز کاهش یافته است. دلیل این موضوع را هم می‌توان در قیمت بالای کتاب‌ها یافت.

وی گفت: باید برای خرید دسته‌ای از آثار که مخاطبان بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند،‌ تمهیداتی اندیشیده شود که به نظر من، ارایه بن‌ کتاب می‌تواند اقدامی موثر در این راستا باشد.

یزدان‌بخش‌ درباره نحوه انتخاب تولید کتاب دینی برای انتشار در این نشر،‌ گفت: ما علاوه بر نیازسنجی مخاطبان و‌ همچنین با توجه به آن‌چه موضوع کار نویسنده است، کتاب را برای انتشار انتخاب می‌کنیم. البته تایید همین کتاب هم مشروط به تایید آن در شورای انتشارات است.

وی با اشاره به گستره وسیع کتاب‌های دینی افزود:‌ حوزه دین حیطه وسیعی دارد و عرفان یکی از موضوعاتی است که مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد. انتشارات یلدا قلم ‌هم از این نظر در طول سال‌ها فعالیت و آشنایی با ذائقه مخاطب ایرانی تاکنون در این حوزه آثار متعددی را چاپ کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط