یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
تداوم رشد فروش آنلاین کتاب به صورت آنلاین

خرده فروشی کتاب به صورت آنلاین نسبت به کل فروش در آمریکا در سال 2012 معادل 44 درصد بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوک سلر، برمبنای آماری که از سوی موسسه بووکر(Bowker) انجام شده، رشد خرده فروشی کتاب در آمریکا از رقم 39 درصد در سال 2011 به رقم 44 درصد در سال 2012 افزایش یافت. این در حالی است که فروش کتاب در کتابفروشی های زنجیره ای کمتر از 20 درصد فروش کل بازار کتاب را دربر می گیرد.

رشد فروش کتاب الکترونیک هم افزایش یافته و 11 درصد کل فروش کتاب در سال 2012 را دربر گرفته است. در سال پیش از آن، این سهم تنها هفت درصد از فروش بازار کتاب بود. در همین حال این سهم در بخش کتاب های اسرارآمیز و معمایی، رمانس و کتاب های علمی تخیلی تا 20 درصد هم می رسد. در هر حال با وجود رشد در بخش کتاب الکترونیک در بخش کتاب چاپی نیز درآمدها افزایش یافته و تعداد کتاب های چاپی منتشر شده 301 هزار و 624 عنوان در سال 2012 بوده که نسبت به سال 2011 با انتشار 292 هزار و 37 عنوان کتاب، رشدی سه درصدی را نشان می دهد.

جو هنری مدیر موسسه تحقیق بازار بووکر می گوید: مطالعات نشان می دهد که صنعت کتاب در بخش کتاب الکترونیک جای رشد زیادی دارد و با متداول شدن کتاب های الکترونیک تغییرات رفتاری قابل توجهی از نظر خرید کتاب در میان کتابخوانان مشاهده می شود.

بر مبنای همین تحقیق زنان بیشتر از مردان کتاب می خرند و 58 درصد خریداران کتاب آمریکا در سال 2012 را زنان تشکیل داده بودند که این میزان سه درصد نسبت به سال پیش هم بیشتر شده است. تنها آماری که مردان در آن جلوتر از زنان بوده اند در بخش کتاب های جلد سخت است که مردان بیشتر از زنان به خریدن کتاب های جلد سخت رغبت نشان داده اند.

در همین حال 53 درصد خریداران کتاب گفته اند وضعیت اقتصادی تغییری در عادت های کتابخوانی آن ها ایجاد نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها