یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
علاقه دن براون به «رمزها» در کودکی‌اش ریشه دارد

دن براون، نویسنده پرفروش آمریکایی در گفت‌وگویی با نشریه آلمانی فوکوس از علاقه‌اش به رمزهای پدرش سخن گفت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، براون 49 ساله در این گفت وگو اظهار داشت: پدر ریاضیدان من ریچارد جی.براون هدایای کریسمس کودکان را در خانه پنهان می‌کرد.سپس راهنمایی‌هایش برای یافتن محل هدایا را در قالب رمز می‌نوشت و به آن‌ها می‌فهماند که کجا باید دنبال هدیه‌هایشان بگردند.
 
از این رو علاقه دن براون به رمزها، که امروز نقش بسیار مهمی در رمان‌های «نماد گمشده» و «رمز داوینچی» بازی می‌کند، در کودکی او ریشه دارد. 

ریچارد جی براون نیز پیش‌تر نویسنده بود و به نگارش کتاب‌های تخصصی ریاضی می‌پرداخت. دن براون به عنوان کودک همواره پدرش را هنگامی که پشت میز تحریر مشغول کار بود، سرحال و خوشحال می‌دید. 

براون در ادامه این گفت وگو افزود: چه بسا پدرم ناخواسته این فکر را در من ایجاد کرد که کار کردن روی یک متن به عنوان یک نویسنده باید کاری فوق‌العاده و عالی باشد. 

ریچارد جی . براون به خوبی می داند کتاب های پسرش نسبت به کتاب های او از مخاطبان بسیار بیشتری برخوردار است. او یکبار به پسرش که صدر نشین فهرست پرفروش ترین کتاب‌ها است، در این زمینه گفته: مردم کتاب های مرا می خوانند و روی آن خوابشان می‌برد. اما کتاب های تو را می‌خوانند تا خوابشان نبرد. 

دن براون متولد 22 ژوئن 1964 است. او در سال 2003 با رمان «رمز داوینچی» به شهرتی فوق‌العاده در سراسر جهان رسید. «نماد گمشده» و «دوزخ» آثار بعدی این نویسنده بودند که آن ها نیز با استقبال بی‌نظیری مواجه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها