شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
زنان اسپانیایی بیشتر از مردان اهل خرید کتاب هستند

طبق مطالعات جامعه شناختی انجام شده در اسپانیا، تمایل زنان به شرکت در رویداد های فرهنگی بیشتر از مردان است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اینفورمادور، زنان اسپانیایی بیشتر از مردان اهل خرید کتاب به خصوص کتاب های نوشته شده توسط زنان هستند.

به گفته خوسه ماریا لارا، صاحب امتیاز انتشارات پلانتا  در عصر حاضر، فروش کتاب دیگر در انحصار مردان نیست، بلکه برعکس این زن ها هستند که به عنصر اصلی انتشارات تبدیل شده اند؛ زیرا زن ها بیشتر کتاب می خرند و معمولا کتاب های نوشته شده توسط زنان را برای خرید ترجیح می دهند.

همچنین طبق آمار منتشر شده توسط مرکز تحقیقات جامعه شناسی اسپانیا، در دیگر زمینه های فرهنگی و هنری از قبیل سینما و تئاتر علاقه زنان 16 درصد بیشتر از مردان است. یکی از اصلی ترین دلایل بالا بودن این آمار در عصر حاضر قدرت اقتصادی بالاتر زنان نسبت به دوره های قبل است. به عبارت دیگر، زنان امروزی دیگر نیازی به تشخیص و اجازه همسران خود در زمینه شرکت در امور فرهنگی و هنری و مطالعه کتاب ندارند و به دلیل دارا بودن قدرت اقتصادی خود می توانند به انجام این کارها بپردازند.

این تفاوت در آمار گاهی در زمینه مطالعه و کتابخوانی نیز رخ می دهد. البته در این مورد نوع ادبی و متن نیز دارای اهمیت است و برای مثال زنان بیشتر از مردان به خواندن رمان و روزنامه علاقه نشان می دهند.

مطلب مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد علت مطالعه کم در زنان و مردان است؛ معمولا زنان به دلیل کمبود وقت کمتر مطالعه می کنند، در حالی که این امر در مردان به دلیل کم بودن علاقه رخ می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها