یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
عزت‌الله الوندی زندگی‌نامه آریوبرزن را برای نوجوانان نوشت

عزت‌الله الوندی، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، از نوشتن درباره آریوبرزن، سردار بزرگ ایرانی خبر داد. وی به ایبنا گفت که کتاب جدیدش ضد قهرمانی به نام اسکندر دارد که پس از حمله به ایران به قصد فتح پایتخت دولت هخامنشیان، با آریوبرزن روبرو می‌شود و این سردار ایرانی در مقابل او تا پای جان می‌جنگد.

عزت‌الله الوندی، درباره جدیدترین اثرش برای نوجوانان، به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این کتاب در راستای طرح کانون پرورش فکری کودکان  نوجوان، برای معرفی برخی از سرداران بزرگ ایرانی، به نوجوانان منتشر خواهد شد.

وی افزود: در این کتاب سعی کردم تا از ویژگی‌های بارز شخصیتی این سردار، صحبت کنم و حماسه‌ تاریخی را که به وجود آورده، برای نوجوانان به تصویر بکشم. 

نویسنده کتاب «اسمت چیه؟ تربچه» اظهار کرد: در این اثر به سری اتفاقات اجتماعی و سیاسی زمان آریوبرزن پرداختم و شرایط زمان او را بررسی کردم. این اثر ضد قهرمانی به نام اسکندر دارد که پس از حمله به ایران به قصد فتح پایتخت دولت هخامنشیان، با آریوبرزن روبرو می‌شود و این سردار ایرانی در مقابل او تا پای جان می‌جنگد.

عزت‌الله الوندى متولد تويسركان، پژوهشگر و نویسنده کودک و نوجوان است. او مدرک كارشناسى ادبيات نمايشى دارد. «زندگی‌نامه فردوسی»، «دوباره برمی‌گردی مرد بارانی» و «ایوان بهار» برخی از آثار این نویسنده هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها