شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
«کتاب جنگل» یکبار دیگر فیلم می شود

«کتاب جنگل» که از کتاب های محبوب کودک است و توسط رودیارد کیپلینگ خلق شده، یکبار دیگر توسط کمپانی والت دیسنی به فیلم تبدیل می شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوک سلر، این کتاب که تاکنون اقتباس‌ های گوناگونی از آن شده، بیش از همه برای انیمیشنی که در سال 1967 با اقتباس از آن ساخته شد، شناخته می شود. یک فیلم سینمایی نیز در سال 1994 با اقتباس از این کتاب ساخته شده است.

اما این تنها کمپانی دیسنی نیست که قصد دارد تا یکبار دیگر به سراغ این کتاب برود و کمپانی برادران وارنر هم پروژه ‌ای اقتباسی از «کتاب جنگل» را در دست دارند که هنوز در مرحله نوشتن فیلمنامه است.

سال پیش اعلام شده بود استيو كلاوز به تهيه كنندگي كمپاني برادران وارنر كار ساخت يك فيلم سينمايي با اقتباس از این کتاب را انجام می دهد. كلاوز پيش از اين كار نوشتن و ساختن مجموعه «هري پاتر» را انجام داده بود.

موگلي، شيرخان و بالو چهره هاي شناخته شده و محبوب كتاب جنگل هستند. «کتاب جنگل» تاکنون چند بارعنوان محبوب ترین کتاب بریتانیایی ها را به خود اختصاص داده است. این کتاب که با الهام از جنگل های هندوستان و توسط رودیارد کیپلینگ، برنده بریتانیایی جایزه نوبل ادبی  نوشته شده ابتدا در سال های 1893 و 1894 در قالب داستان هایی کوتاه در یک مجله منتشر شد.

کیپلینگ که در هندوستان متولد شده بود، تحت تاثیر جنگل های زیبای این کشور، داستان هایش را خلق کرد.

روديارد كيپلينگ، شاعر و نويسنده انگليسي در سال 1865 در بمبئي هند به دنيا آمد. او كه در سال 1936 درگذشت، در كتاب جنگل داستان پسري به نام موگلي را روايت مي‌كند كه با گرگ‌ ها بزرگ مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها