شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
رکود بازار نشر در کره

باوجودی که صنایعی مانند فیلم و موسیقی سال هاست در کره رونق دارد و سئول پایتخت این کشور میزبان هنرمندان زیادی است ولی صنعت نشر این کشور مدتی است که همچنان در رکود به سر می‌برد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از تایمز کره، رکود بازار نشر نکته‌ای است که مجمع ناشران کره هم بر آن تاکید دارند و این مساله را در گزارش 9 جولای خود عنوان کرده‌اند. در این گزارش آمده است تعداد عنوان کتاب‌هایی که سال گذشته در کره جنوبی به چاپ رسیده 39 هزار و 767 عدد است که این رقم نشان از کاهش 7/9 درصدی میزان نشر کتاب نسبت به سال قبل از آن دارد.
 
همچنین سال پیش در مجموع 86 میلیون و 906 هزار و 643 نسخه کتاب در این کشور منتشر شد که نسبت به رقم 132 میلیون و 503 هزار و 119 نسخه کتاب منتشر شده در سال 2007، کاهش 35 درصدی داشته است. 

در این میان، اوضاع بخش ترجمه در کره، وضعیت بدتری دارد و در سال گذشته فقط 7/25 درصد از کتاب‌های منتشر شده در حوزه ترجمه بودند. این در حالی است که در میان کتاب‌های منتشر شده هم بیشترشان بر کتاب‌های انگلیسی و ژاپنی تمرکز دارند و کتاب‌های دیگر کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ به عنوان مثال تعداد عناوین کتاب‌هایی که در سال گذشته از زبان ژاپنی ترجمه شده‌اند سه هزار و 948 عنوان بوده است. 

از سویی دیگر با وجود رکود بازار نشر در کشور کره، میزان صادرات کتاب از این کشور به طرزی یکنواخت در حال افزایش است. بر اساس آماری که سال گذشته توسط وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره و آژانس خلاقیت این کشور منتشر شد، صادرات کتاب از این کشور در سال 2010 درآمد 9/357 میلیون دلاری برای کره به دنبال داشت و به نوعی رکورد در این بخش محسوب می‌شد. درحالی که میزان درآمد حاصل از صادرات کتاب از کره به دیگر کشورهای جهان در سال 2007 رقمی معادل 1/213 میلیون دلار بود. البته این رقم در سال 2011 به 4/283 میلیون دلار رسید که نسبت به سال 2010 کاهش داشت و ردپای کسادی و رکود بازار نشر در آن دیده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها