سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
برپایی مراسم نکوداشت افسانه منفرد در بنیاد دایره‌المعارف اسلامی

مراسم نکوداشتی برای قدردانی از فعالیت‌ها و پژوهش‌های افسانه منفرد، دانشنامه‌نگار، نویسنده و پژوهشگر حوزه تاریخ با حضور غلامعلی حدادعادل، چهارشنبه (12 تیرماه) در بنیاد دایره‌المعارف اسلامی برگزار خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به‌نقل از روابط عمومی بنیاد دایره‌المعارف اسلامی، به‌همت گروه هنر و معماری این بنیاد، مراسم نکوداشتی به‌منظور قدردانی از دانش و پشتکار افسانه منفرد، پژوهشگر و دانشنامه‌نگار با حضور مدیرعامل این بنیاد، غلامعلی حدادعادل و شماری از پژوهشگران و دانشنامه‌نگاران، چهارشنبه (12 تیرماه) برگزار می‌شود.

افسانه منفرد، پژوهشگر و نویسنده حوزه تاریخ کتاب‌هایی مانند «سال پر اندوه 1290 شمسی: شرح ماموریت مورگان شوستر آمریکایی در ایران»، «تاریخ و جغرافیای تصوف»، «دوران قاجار: چانه‌زنی، ‌اعتراض و دولت در ایران سده نوزدهم»، «مروری بر تاریخ چچنستان: روایتی از سیمای طبیعی، فرهنگ، سیاست و تصوف ستیهنده کوه‌نشینان قفقاز» و «چچن‌ها در گذر زمان» را منتشر کرده است.

از مقاله‌های این پژوهشگر نیز می‌توان به «قربانی و جشن در منظومه‌های منوچهری»، «آناهیتا و اسکندر»، «ج‍ن‍دق و ق‍وم‍س در اواخ‍ر دوره ق‍اج‍ار»، «ماهیت جنبش‌های ایرانیان در دوره نخستین خلافت عباسیان»، «سیر تاریخی نظریه کسب» و «مخالفت با رضاخان در ارتش ایران ، 1304 - 1299» اشاره کرد.

افسانه منفرد در سال‌های اخیر با گروه هنر و معماری بنیاد دایره‌المعارف اسلامی همکاری علمی و مشاوره این گروه را بر عهده داشته است.

مراسم نکوداشت افسانه منفرد، چهارشنبه (12 تیرماه) از ساعت 15 تا 17 در بنیاد دایره‌المعارف اسلامی واقع در خیابان فلسطین جنوبی، نبش کوچه نوبخت، شماره 130 برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها